Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

  • Gotland 2020

    Publicerad av erik_espmark på 3 juli, 2020 vid 22:55

    Hög tid för en Gotlands tråd för i år! Veckan som gått har varit toppen, men med vilodag i torsdags. I morgon blir det bra riktning och styrka för Sandviken, 10-12 SV (och en del regn så kanske lite byigt)
    Det kommer att bli väldigt mycket vågor framåt eftermiddagen så jag jag satsar på sen förmiddag och framåt.

    ath svarade 2 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • irieman

    Medlem
    6 juli, 2020 vid 23:20

    Grymmedag på Gotland idag! Sol hela dagen, massor av vågor och överriggad 4.2:a! 3-4 meters vågor och byar med 20-25 m/s.

  • irieman

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 21:21

    Gotland levererade idag igen, först vågis och 5.3 hela förmiddagen sen blev det en lång foilsession med 6.0 på eftermiddagen, kanondag!

  • grrrr

    Medlem
    7 juli, 2020 vid 21:33

    Gansviken?
    Hur fungerar det med foil och sjögräset?

    Gotland levererade idag igen, först vågis och 5.3 hela förmiddagen sen blev det en lång foilsession med 6.0 på eftermiddagen, kanondag!

  • irieman

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 00:23

    Jo, idag var det Gansviken, igår sudret. Lite sjögräs än så länge så det är ingen större fara. Brukar komma mer i slutet av juli och början av augusti. Har aldrig känt nåt behöv av sjögräsfena egentligen men blir ju värre med foil helt klart.

  • erik_espmark

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 09:39

    Oj då, jag hade glömt bort den här tråden, det är bra överallt hela tiden just nu!
    Sandviken har levererat bra vind och vågor i några dagar och igår med västlig vind fin segling på Nisseviken.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 11:36

    Vårt kör ni idag på Gotland? Jag är i Totfa nu men har funderingar att dra över till sandviken eller sudersand på fårö. Vad tror ni, eller finns bättre spot?

  • irieman

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 14:39

    Idag, Gansviken igen, fullt tryck med vågis och 5.3 hela fm! Ska väl mojna lite framåt em är det sagt.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 juli, 2020 vid 19:46

    Oj då, jag hade glömt bort den här tråden, det är bra överallt hela tiden just nu!

    Sandviken har levererat bra vind och vågor i några dagar och igår med västlig vind fin segling på Nisseviken.

    Idag, Gansviken igen, fullt tryck med vågis och 5.3 hela fm! Ska väl mojna lite framåt em är det sagt.

    Men va f-n! Jag kommer inte över förrän om två veckor drygt. Spara lite surf till mig!🤙

  • erik_espmark

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 01:45

    Vårt kör ni idag på Gotland? Jag är i Totfa nu men har funderingar att dra över till sandviken eller sudersand på fårö. Vad tror ni, eller finns bättre spot?

    Hoppas du hittade nåt bra! Byigt och för mycket väst för Sandviken enligt hörsägen, själv hade jag vilodag. Torsdag, sen eftermiddag ser fint ut för Sandviken, i alla fall med stora prylar!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 08:25

    Provade sandviken igår em, 5,7 och 96 liter windsupfoil, funkade klockrent😁. Långgrund stenfri (tror jag) sandstrand. Vågor och sideshore. Inga andra surfare.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 09:10

    Jo det var lite byigt, kanske för mycket väst men blev samtidigt bra vinkel . Hade nog inte funkat lika bra med fena. Blåste ca 3-9, avtagande och mot kvällen jämnare sv vind typ 5-7. Kanske åker tillbaka idag eller är det bättre i Nisseviken?

  • mrquality

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 17:46

    Hej!
    Imorgon åker till Gotland. Tror ni att jag kommer att behöva tar med foil eller inte? Många säger att det blåser alltid tillräcklig för att kunna vindsurfa. Tänkte tar 9.2 som störst. I så fall bruka inte vara grunt lite överallt för foil?

  • erike

    Medlem
    9 juli, 2020 vid 22:12

    Jo det var lite byigt, kanske för mycket väst men blev samtidigt bra vinkel . Hade nog inte funkat lika bra med fena. Blåste ca 3-9, avtagande och mot kvällen jämnare sv vind typ 5-7. Kanske åker tillbaka idag eller är det bättre i Nisseviken?

    Kul att ses på sjön idag! Fin eftermiddag/kväll I Sandviken med jämn vind run 9-10 m/s och ovanligt platt vatten för att vara Sandviken och blåsigt!

    @ Mr:Qaulity… Det ser inte så bra ut för närmsta dagarna tyvärr så foil och stora segel är nog bra att ta med. Som tröst kan man säga att långtidsprognoserna har varit mycket sämre än hur det blivit i verkligheten, men att Gotland är vindsäkert är tyvärr inte riktigt sant, särskilt inte i juli.

  • irieman

    Medlem
    10 juli, 2020 vid 00:03

    Idag blev det en kanonsession med foil och 7.0, smått överriggad hela tiden men riktigt skoj och lekfullt! Imorgon ser så där ut men på lördag kan det bli ok igen.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    10 juli, 2020 vid 08:30

    Ja kul att ses på vattnet! Riktigt fina förhållanden igår i sandviken. Jag körde samma bräda/foil som igår och var lite lagom överriggad med 5,0an för att slippa pumpa. I sandviken funkar foil klockrent tycker jag om man vill testa att svänga lite på vågor. Annars är det ju ofta långgrunt och stenigt på många ställen så var först oxå lite tveksam att ta med foilen.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.