Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

  • Stefan_Foil

    Medlem
    11 juli, 2020 vid 12:59

    Nisseviken levererade tidigt i morse. Bra tryck i 5,8an och freeride

  • irieman

    Medlem
    12 juli, 2020 vid 08:30

    Ja, bra tryck igår morse! Sen körde jag 6.0 och foil och därefter 7.0:an som funkade resten av dagen.

  • ath

    Medlem
    13 juli, 2020 vid 00:47

    Ser klent ut imorrn?

  • erike

    Medlem
    13 juli, 2020 vid 10:51

    Ser klent ut imorrn?

    Men tisdag eftermiddag kan bli bra i Sandviken, från två tiden och framåt:

    https://www.yr.no/sted/Sverige/Gotland/%C3%96stergarnsholm/time_for_time.html
    https://www.yr.no/sted/Sverige/Gotland/Ljugarn/

    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  erike.

    Svara på: Gotland 2020

  • erike

    Medlem
    14 juli, 2020 vid 19:13

    Kanondag idag i Sandviken med jämn ssv runt 10m/s, soligt och vågor på “rätt” del av viken. Fin prognos för onsdagen också!
    @Irieman, visst var det dej jag såg ute på vattnet?

  • irieman

    Medlem
    14 juli, 2020 vid 23:01

    Kanondag idag i Sandviken med jämn ssv runt 10m/s, soligt och vågor på “rätt” del av viken. Fin prognos för onsdagen också!

    @Irieman, visst var det dej jag såg ute på vattnet?

    Jäpp, det var det! Kanondag! Soligt och massa vågor! Var något underriggad med 96 liter och 6.0 men gick oftast att pumpa igång och då var det inga problem att behålla planingen. Riktigt roligt var det!

  • mrquality

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 07:46

    Själv var på Gnisvärd (Tofta) och körde 3 timmar no stopp freeride. Idag ser bra ut, om jag fattade rätt på Sandviken är wave som gäller eller hur? Idag blåser SO då ska jag hitta ett spot på ostra sidan. Var är.lite plattare? En sak som jag har förstått iaf under den här veckan är att det blåser mest på Södra Gotland enligt alla mätare på stranden.

  • levieux

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 09:00

    Funderar på Ljugarn eller Ardreviken. Slalomgrejer med mig så vill helst inte ha alltför mycket vågor.

  • levieux

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 12:20

    Testade Ardrevike. Tyvärr minskade vinden ordentligt och blev aldrig lika starkt som vissa prognoser visade.
    Men olycklig är jag inte. Solen har kommit fram och stället är otroligt vackert 😀

  • Stefan_Foil

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 12:48

    Kanondag idag i Sandviken med jämn ssv runt 10m/s, soligt och vågor på “rätt” del av viken. Fin prognos för onsdagen också!

    @Irieman, visst var det dej jag såg ute på vattnet?

    Attans! Var tvungen att hinna till färjan hem igår och kunde inte komma loss. Däremot fick jag lite oväntat en riktigt fin foilsession i Ekeviken i måndags 😁. Enligt findwind blåste det 5ms men kändes som det blåste ca 6-8 längre ut.

  • mrquality

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 13:48

    Jag testar Ljugarn 9.2 freeride. Igår vinden kom kl 14.30

  • ath

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 14:15

    Någon som är på väg ut på Fårö?

  • irieman

    Medlem
    15 juli, 2020 vid 15:45

    Blev en grym foilsession idag hemma i Gansviken! 7.0 räckte för att pumpa upp i flygläge, sen var det bara att flyga på! 👍🤙

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    27 juli, 2020 vid 22:47

    Någon som kör imorgon! Ser ut att bli hyffsad SO. Är på Norr nu men tänkte ev åka ner till Sandviken.

  • irieman

    Medlem
    28 juli, 2020 vid 10:33

    Någon som kör imorgon! Ser ut att bli hyffsad SO. Är på Norr nu men tänkte ev åka ner till Sandviken.

    Tror inte jag hinner dit tyvärr men blir nog Sudret imorgon onsdag.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.