Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

  • sundheden

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 13:26

    Jag drar till Gotland över helgen, möter upp ett gång vindsurfare/kajtare väl där!
    Vilka spotar blir oftast bäst på SO? Vill helst ha vågor
    Jag vet inget om Gotlands spotar och stränder.

    Attachment Image
  • erike

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 16:20

    Nu blir man ju lite avis…
    Sjaustre är fint när det är för mycket ostligt för Sandviken (jag tycker dock inte att det är så kinkigt med östligt i riktningen för Sandviken, särskilt inte om man vill köra på “vågsidan”) Mellan Sjaustre och Sandviken ligger Grynge där det kan bli stora vågor, vet att en del vågsurfare hänger där ibland.

    Annars, om du ska träffa ett gäng locals så lär dom ha koll!

  • sailortrash

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 17:07

    Jag drar till Gotland över helgen, möter upp ett gång vindsurfare/kajtare väl där!

    Vilka spotar blir oftast bäst på SO? Vill helst ha vågor

    Jag vet inget om Gotlands spotar och stränder.

    Rapport sen tack! Jag hade Öland i tankarna, me det sket sig…

  • irieman

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 17:18

    Förutom Sjaustre och Sandviken som nämnts ovan så har du även Ljugarn t ex.

  • simon_englund

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 20:15

    Hej!

    Ber om ursäkt ifall jag avbryter mitt i tråden. Jag och sambon ska också vindsurfa på Gotland imorgon och söker en spot som funkar med ostlig vind. Vill dock helst ha plattvatten. Vi provade Lausviken idag men tyvärr allt för grunt längst in i viken.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 15:30

    Jag drar till Gotland över helgen, möter upp ett gång vindsurfare/kajtare väl där!

    Vilka spotar blir oftast bäst på SO? Vill helst ha vågor

    Jag vet inget om Gotlands spotar och stränder.

    Västsidan på Närsholmen kan bli kanon vid ca 100°+ men det måste blåsa på rejält för att vinden ska orka över. Inga av mig kända stenar i brytet. Parka och gå i vid P där slingan runt fyren börjar. Snälla fina linjer längst in. Vulgärt bryt runt sydspetsen, dock max 3-4 svängar.

    Attachment Image
  • ath

    Medlem
    19 juli, 2021 vid 20:36

    Såg ingen 2021-tråd så kör vidare här:) Ser ut att bli lite SV på em imorgon. Är på Tofta så funderar på att köra här; eller tror ni det blir bättre ngn annanstans?

  • Stefan_Foil

    Medlem
    20 juli, 2021 vid 21:39

    Såg ingen 2021-tråd så kör vidare här:) Ser ut att bli lite SV på em imorgon. Är på Tofta så funderar på att köra här; eller tror ni det blir bättre ngn annanstans?

    Tjena, jag var just på Gotland men skrev lite i Stockholms tråden istället. Kanske för sent att svara nu, Tofta har jag aldrig testat, hur gick det, mycket badande kan jag tänka mig. Annars är Sandviken populärt på SO-SV om inte för mycke västligt. Annars körde jag förra året Kovik/Tjurudden på SV eller Nisseviken vid VSV.

  • ath

    Medlem
    20 juli, 2021 vid 22:51

    Tack Stefan, jag såg det👍 Tofta var ok idag, gick i vid Surflogiet med stora grejor och fick pumpa en del, finfint. Hoppas på bättre vind än prognosen framöver 🤩

  • ath

    Medlem
    21 juli, 2021 vid 11:31

    Findwind anger 8m/s vid Kallbadhuset, Visby nu. Ngn som kört där?

  • ath

    Medlem
    21 juli, 2021 vid 20:40

    Ser ut som det blir lite sv imorrn. Ngn som ska ut vid Koviken eller Nisseviken?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2020

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.