• Publicerad av irieman på 8 juli, 2013 vid 19:02

    Kom till Gotland med 04.50-båten i morse. Första dagen på semestern och möts av NO 7-9, strålande sol mest hela dagen och jättevarmt i vattnet! Shortssegling en självklarhet! Riggar 7.0 och tar Firemove 110. Perfekt riggad freeride-setup i 4 timmar, nice! Nu hoppas vi på vågor också!

    irieman svarade 7 år, 9 månader sedan 20 Medlemmar · 83 Svar
  • 83 Svar
  • Aquario

    Medlem
    8 juli, 2013 vid 21:40

    Det låter lovande, planerar själv att åka till Gotland vecka 31 och 32, var är de bästa platserna för windsurfing, med eller utan vågtumling?

  • bicless

    Medlem
    8 juli, 2013 vid 23:29

    Hela Fårö, Gnisvärd, Sandviken, Ihre, Hoburg… ja typ hela ön.

  • Aquario

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 06:55

    Verkar som om Ihre kan vara en strategiskt bra plats att bo på. Någon som vet var det finns bra familjeboende i närheten?

  • gifvars

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 07:17

    @IrieMan 712698 wrote:

    Kom till Gotland med 04.50-båten i morse. Första dagen på semestern och möts av NO 7-9, strålande sol mest hela dagen och jättevarmt i vattnet! Shortssegling en självklarhet! Riggar 7.0 och tar Firemove 110. Perfekt riggad freeride-setup i 4 timmar, nice! Nu hoppas vi på vågor också!

    Hälit, var var du på NO?
    Men shorts!? 🙂

    Själv var jag i Ljugarn på em men det var en smula till och från med samma setup.
    Gnisvärd på Ons/Tosdag kanske?

    -JG

  • lars_k

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 07:20

    Karta, sjökort och en full tank med diesel. Jag tänker minsann leta upp alla hemliga spots på öjn höhö.

  • irieman

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 08:01

    Gansviken, bor där. Definitivt shortsväder, ganska grund vik dock så därför blir det varmt. Finns ju väldigt kallt vatten också på vissa ställen, typ Gnisvärd.

  • irieman

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 09:48

    @gifvars 712719 wrote:

    Hälit, var var du på NO?
    Men shorts!? 🙂

    Själv var jag i Ljugarn på em men det var en smula till och från med samma setup.
    Gnisvärd på Ons/Tosdag kanske?

    -JG

    Ja, Gnisvärd kanske man skulle testa, har inte surfat där, bara badat. Annars hoppas jag på SV-kuling snart, då finns det ju många bra ställen.

  • gifvars

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 20:04

    Såg att proggen vridit mot NO på Torsdag så då luktar det Ljugarn för min del.

    -JG

  • irieman

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 20:13

    @gifvars 712759 wrote:

    Såg att proggen vridit mot NO på Torsdag så då luktar det Ljugarn för min del.

    -JG

    Hmm… Ljugarn på NO, funkar det? Jag körde där i höstas fast då på SO. Enligt Spotguide så ska det inte funka på NO men det kanske det gör?

  • gifvars

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 07:50

    Jaaa, vill minnas att jag haft en skoj dag med vågbrädan o 5.0 där. Grogarnsberget (Katthammarsvik) ska nog oxå va bra på NO men jag har aldrig varit där.

    -JG

  • irieman

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 21:08

    @gifvars 712775 wrote:

    Jaaa, vill minnas att jag haft en skoj dag med vågbrädan o 5.0 där. Grogarnsberget (Katthammarsvik) ska nog oxå va bra på NO men jag har aldrig varit där.

    -JG

    Ok, kan funka alltså. Hmm…. Lite tveksam inför morgondagen, antingen stanna kvar på södra eller dra till Ljugarn för lite vågor eller kanske hela vägen till Ekeviken?

  • jesper-b

    Medlem
    11 juli, 2013 vid 10:07

    Härligt att höra om allas planer, mina slogs tyvärr ut helt av en otimad kräksjuka.. Finns som sagt en massa sideshoreställen, på NO, dock ej på Fårö, bara att leta sig fram…

    /JB

  • irieman

    Medlem
    12 juli, 2013 vid 22:11

    Blev Ljugarn till slut igår efter en massa velande och diverse spotchecks. Kul segling i lite byig vind med lite småvågor men ändock, skoj!

    Idag blev det freeride i några timmar med överriggad 7.0 och Firemove. 5 surfdagar av 5 möjliga hittills, Gotland levererar!

  • irieman

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 11:34

    I år har Gotland verkligen levererat vindmässigt, har haft fullplanssurf alla dagar utom en sedan jag kom hit för snart två veckor sedan! Grymt! Helt slut nu efter 2,5 timmes hårdvindssurf hittills idag. Såg några grymma vågor igår också när jag var på spotcheck fast tyvärr rak onshore, men vågorna var helt fantastiska!

  • oden031

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 12:41

    Gött att höra!
    Kommer också över imorgon!
    Någon som kan tipsa om några ok plattvattenställen/freestyle på de nordliga vindarna?
    När vinden inte räcker till för vågor…
    Blir det t.ex plattvatten i den viken väster om Ekeviken?

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.