• gifvars

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 07:13

    Hälit Irieman!
    Var du på hemmaspotet?
    Själv drog jag till Gnisvärd men kom försent… Guppade med 6.1 ett tag.

    -JG

  • irieman

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 09:04

    @gifvars 713226 wrote:

    Hälit Irieman!
    Var du på hemmaspotet?
    Själv drog jag till Gnisvärd men kom försent… Guppade med 6.1 ett tag.

    -JG

    Japp, det blev hemmaspotet, körde 5.4 och 100-liters freestyle. Överriggad i byarna annars bra. Lite lurigt annars med N, har ju jäkligt långt upp till Ekeviken men å andra sidan så ska det ju vara väldigt onshore där. Var och kollade på Grogarnsberget m fl ställen i förrgår men inga där. Det såg riktigt fint ut dock!

  • gifvars

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 07:56

    Ok, jag åker nog förbi Grogarn i morrn Tisdag. Det är väl inte rätt riktning men ganska mycket vind så den borde komma in där. Har haft Grogarn på att göra-listan ett tag nu.

    -JG

  • irieman

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 09:32

    @gifvars 713254 wrote:

    Ok, jag åker nog förbi Grogarn i morrn Tisdag. Det är väl inte rätt riktning men ganska mycket vind så den borde komma in där. Har haft Grogarn på att göra-listan ett tag nu.

    -JG

    Låter bra, har också funderingar på det. Längst ut på udden eller? Vind verkar det som att det ska bli, N 12-17 är prognosen för Katthammarsvik imorgon.

  • oden031

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 20:27

    Någon som kan ge tips på något annat spot imorgon med lite mer vinkel än Ekeviken, och som kommer att leverera ok iaf. Grogarn låter inte som helt säkert att det går av eller?

  • irieman

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 21:03

    @oden031 713281 wrote:

    Någon som kan ge tips på något annat spot imorgon med lite mer vinkel än Ekeviken, och som kommer att leverera ok iaf. Grogarn låter inte som helt säkert att det går av eller?

    Tror nog att Grogarn kan gå av fast säkert inte lika mycket som Ekeviken, där verkar det som att det ska blåsa grymt mycket imorgon. Det där med vinkel är lurigt på N tycker jag, jag har inget självklart svar. Tycker det är mycket lättare med sydliga vindar när det gäller det eller när det är mer väst eller ost i Nordan.

  • oden031

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 22:27

    Ja skriv gärna vart ni åker eller går i mer exakt, vid Grogarnsberget så det vrider runt udden där eller?
    Kör ni morgon/förmiddag? Kanske kommer förbi då.

  • gifvars

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 07:18

    Ska försöka vara vid Grogarn vid 11. Ett alternativ som är säkert är inne i Katthammarsvik, längst bort på stranden, stranden söder om restaurangen och rökeriet.

  • fastlandsguten

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 20:46

    Grogarn var helt ok idag. Bra tryck i vinden!

  • irieman

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 21:58

    @FastlandsGuten 713345 wrote:

    Grogarn var helt ok idag. Bra tryck i vinden!

    Japp, riktigt kul och massa surfare på plats!

  • jesper-b

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 14:16

    Och dessutom en massa vindsurfare (kunde inte låta bli)!

    En urseglad och utsurfad JB

  • challgren

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 16:52

    Gött boys!
    Skönt att ni tar vara på vågorna. Norduppland gick också av men jag är inte utsurfad…nu vill man bara ha mer! 🙂

  • oden031

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 19:24

    Ja tack vackra Gotland och speciellt Grogarn! Också utseglad!
    Och tack Irieman!

  • irieman

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 21:12

    @oden031 713396 wrote:

    Ja tack vackra Gotland och speciellt Grogarn! Också utseglad!
    Och tack Irieman!

    Japp, det har varit några riktigt roliga nordliga dagar med hård vind emellanåt. Nu verkar det som att lugnet kommer infinna sig för några dagar framöver, fram med SUP-brädorna 🙂

    Kanske kan bli lite vind till på måndag om man får tro en del prognoser, SO, hoppas!

  • irieman

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 20:39

    Hmmmm…. kanske att… kan det vara så… södra Gotland, eftermiddag tisdag, hela onsdagen, V-SV ca 9-14 m/s! Hoppas hoppas! Go SMHI Go!

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.