Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 05:43

    Den där ön måste vara världens bästa, den innehar allt man behöver!

    Demokratiska diskussioner pågår 😡 vid köksbordet om att byta postadress till en längre österut, eller som alternativ ett postnummer söderut!

    Men det går trögt……

  • kamaaina

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 10:15

    @dr Masse 421908 wrote:

    Efter två Gotlandsresor förstår jag inte varför jag väntade så länge med att åka hit (är här nu). Ännu ett i raden av felbeslut på i min surfkarriär för min del.. men det går ju att rätta till … Det är ju rysligt kul med bildbevis, men vi talar om ett ställe av många. Många. Det är värt att leta lite, och faktiskt inte alltför svårt om man har lite fantasi, is i magen och är beredd att köra lite bil.

    Ibland blir det fel, men ofta blir det rätt. Funkar inte den ena viken, funkar nästa. Och gutarna är hur trevliga som helst (även mot en 08-man som mig), och ger tips om var man kan köra. Jag har de tre senaste dagarna sett minst 10 ställen som haft vågor och sidvind, och seglat på fyra. Vissa kända, andra mindre kända (vissa vet jag inte ens själv vad de heter eller exakt var de ligger, ibland är det gött att få skjuts).

    Gotland är helt enkelt fantastiskt för vågsegling, och med tanke på alla alternativ är det nog bäst i Sverige. Tror jag. Bilderna är ett smakprov, ett grymt skönt smakprov. Och var bilderna är tagna får någon annan bjuda på. Själv tycker jag att alla som är lite, lite intresserade av vågsegling i Sverige enbart skall se det som ett bra skäl att boka en resa hit på nästa prognos!

    Gotland På!

    Varför allt detta hemlighetsmakeri?
    Trodde vi delade på våra erfareheter, vad e annars poängen med ett forum?

    Jag kan dela med mig av ett bra vågspot om ni gör det. Det finns ett riktigt grymt ställe på västkusten. Viken heter apelviken o ligger 7 mil söder om Gbg.

    Pucko!

  • rasmus_w

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 12:19

    GetWet: Visby ligger nästan rakt söder om Stockholm.

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 14:08

    Men jag bor i Nynäshamn, vill absolut inte bli förknippad med att bo i Sthlm:wink:

  • danielf

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 15:03

    Var är vågsurfarna? Såg riktigt fint ut 🙂

  • jesper_b

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 15:54

    Att Gotland är Sveriges Hawaii är knappast något nytt. Den “legendariska” Surfkarta med typ 40-50 spots utmärkta med betyg, karakteristik, vindriktningar mm har väl sådär 20 år på nacken. Att ön ligger mitt i djupa östersjön med långa “fetch-sträckor” (dvs långa sträckor där vind och vatten interagerar och bygger vågor) på både sydliga och nordliga vindriktningar, samt att ön består av gamla korallrev, numera i form av sk pallkanter gör väl att det vore ett under om där inte fanns en djädrans massa spots.

    Möjligen är väl en nackdel att det blåser lite svagare och kanske lite mer sällan än på västkusten. Att localsen är extremtrevliga och vi besökare inte självklart “outar” deras spots får vi väl försöka leva med.

    Pga jobb kunde jag tyvärr inte åka över för den riktigt tunga fredagen (huj vad det gick totalav på FLERA tunga Gotlandsspots). Jag fick nöja mig med ett urmysigt morgonsurf i glasigt midjehögt på Torö supertidigt i fredags morse). Hur som helst innebar lördagen grymt kul sideshorevindsurf från soluppgång till lunch och därefter grymefin surf i glassy head high och totalt tre (3!!!) surfare på detta spot – allt på magic G-land!

    /Jesper B

  • dane

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 20:18

    Auren Fårö från ovan….”en vanlig dag”.:smile: Från Eniros flygfoto.

  • dane

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 20:25

    Som sagt SVeriges Hawaii

  • charlieb

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 06:17

    @Kamaaina 422045 wrote:

    Varför allt detta hemlighetsmakeri?
    Trodde vi delade på våra erfareheter, vad e annars poängen med ett forum?

    Jag kan dela med mig av ett bra vågspot om ni gör det. Det finns ett riktigt grymt ställe på västkusten. Viken heter apelviken o ligger 7 mil söder om Gbg.

    Pucko!

    Pucko? Nu blev jag sugen att dela med mig. Bästa stället är Tofta, 2 mil söder om Visby.

    C

  • styret

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 16:17

    lite secret spots förhöjer känslan av att segla där.
    Det är skitkul när det kommer massa folk till plattvattenställena men när det pumpar in bra vågor så är jag helst där själv med mina bästa vänner.
    Om du hittar till nått ställe eller blir medtagen av någon local är hur lungt som helst och ingen lär bli utfryst på nån surfstrand i sverige för att dom seglar ett secret men alla spots ska man fan inte kunna läsa om i spotguides.

  • oaxen

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 20:06

    @styret 422351 wrote:

    … men alla spots ska man fan inte kunna läsa om i spotguides.

    JOHO! Det är bara en tidsfråga dessutom. Däremot ska inte alla spots användas av alla.

  • pelle_b

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 20:31

    Lördag eftermiddag – Jeppe och kompani suger ut det sista ur dyningen…

  • pelle_b

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 20:42

    Jeppe plockar en fin våg (sekvens)…

  • surfpunk

    Medlem
    16 oktober, 2007 vid 06:13

    @Pelle_B 422438 wrote:

    Lördag eftermiddag – Jeppe och kompani suger ut det sista ur dyningen…

    Fan vad glassigt det ser ut,vilket ljus,nu blir man ju jäkligt sugen på att komma ut på vattnet!.Är dom här bilderna från Gotland också?.

  • dude

    Medlem
    16 oktober, 2007 vid 07:16

    Jag antar det är Fårö ni alla pratar om som har dessa finaste vågor. Men sen finns det ju också Sandviken, men på sydspetsen, finns det fina vågspots där också?

    /Niklas

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland levererar på nytt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.