Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Speedsurfing Top 10 2008 – svenska namn?

  • GPS Speedsurfing Top 10 2008 – svenska namn?

    Publicerad av axxelerator på 30 december, 2007 vid 20:33

    Svenska speedare, tänk nu på att ta det lugnt med champagnen på nyårsnatten… vore kul att ha tio svenska namn på Top 10-listan när den nollställs för 2008 på nyårsdagen!! :cool2:

    För ett år sedan var vi tre svenskar som lyckades försvara de blågula färgerna åtminstone några timmar tills holländarnas resultat ramlade in och förstörde nöjet.

    Prognosen för tisdag ser i och för sig inte kanon ut, men kan kanske förbättras, för redan onsdag/torsdag ska det blåsa på rejält igen. Runt nollan och kanske lite snö här och var förutspås också, men snickra bara ihop en reflekterande dräkt som Finian här så är inte kylan ett problem längre 😀

    tbsurf svarade 16 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • axxelerator

    Medlem
    30 december, 2007 vid 20:34

    Bild på Finian kommer här

  • klang

    Medlem
    30 december, 2007 vid 20:37

    Hahaha… kör hårt grabbar

  • marden

    Medlem
    30 december, 2007 vid 20:41

    de där kallar jag bred mastficka

  • Knatte

    Gäst
    30 december, 2007 vid 22:17

    Skulle vilja kalla det ful våtdräkt också…:smile:

  • jester

    Medlem
    30 december, 2007 vid 22:21

    Låna en av Gustav… 😀

  • hanko

    Medlem
    30 december, 2007 vid 23:33

    @Mården 436087 wrote:

    de där kallar jag bred mastficka

    Inte utan än att man är “nyfniken” på storleken på seglet med den gigantiska mastfickan!??

    Proto antar jag eller hänger storleken på mastfickan med ner…i dom små storlekarna!!

    Happy New SPEEDY Year !!

  • rasmus_w

    Medlem
    31 december, 2007 vid 01:20

    Det var väl assymmetriskt, det där seglet? Tokbred mastficka på ena sidan, knappt nån mastficka alls. Gissar att det bara gick att segla åt ett håll.

  • tbsurf

    Medlem
    31 december, 2007 vid 14:07

    Men visst var det väl ett standardsegel som han gjorde sitt herrejösses åk med.. ?

  • jester

    Medlem
    31 december, 2007 vid 14:09

    Jao, var väl en standard Stealth 5.0 han satte rekordet med.

    NS hade ju en speed-proto där mastfickan gick hela vägen ut till bomnocken.. Nu kör alla “standard”-segel… Bra för oss.

  • rasmus_w

    Medlem
    31 december, 2007 vid 17:11

    För den delen, några (var det north?) påstod att de sålde assymetriska speedsegel mot beställning, fast jag tror det där föll bort lite, som du skrev Jester. Mitt intryck är att det verkar vara viktigare att vara på plats när det är riktigt bra speedförhållanden än att ha nån skum prototyp helt i kolfiber. Därmed inte sagt att man kan hoppa upp på första bästa bräd/segelkombo och tro att man kan sätta rekord bara man har optimala förhållanden, ett visst mått av prylnörderi verkar ge väldigt bra utdelning.

  • billie

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 11:18

    Jag ser att det finns registrerade resultat för i år på gps speedsurfing. Varför kommer de inte upp på topp10 listan ?

  • tbsurf

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 12:09

    @Billie 436308 wrote:

    Jag ser att det finns registrerade resultat för i år på gps speedsurfing. Varför kommer de inte upp på topp10 listan ?

    Alla topp tider spärras automatiskt och måste godkännas av rtk i det landet det gäller.. 🙂

  • billie

    Medlem
    4 januari, 2008 vid 09:11

    Nu har de kommit upp lite fina tider ifrån sandy points över 40 knop med 5 noll segel och cirka 15 m/s. Konstigt att ingen har samma vinduppgifter när de är där samma dag

  • tbsurf

    Medlem
    4 januari, 2008 vid 14:18

    Imponerad över att folk fortfarande orkar hålla på och fylla i det där.. Finns inte så många som uppskattar vinden likadant.. Men har dom kört över 40knop så har det garanterat blåst bra.. eller hur? Och så går det ju att kolla lite på windguru hur det varit med vind där dom har kört..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Speedsurfing Top 10 2008 – svenska namn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.