Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria början av maj. Våtdräkt?

  • sea_surf

    Medlem
    4 april, 2006 vid 06:47

    Ta med shortyn. Var i Pozo för några år sedan, början på april. Hade bara en gammal long john. Kändes lite kallt faktiskt.
    /Seasurf

  • oscar

    Medlem
    4 april, 2006 vid 06:57

    Det är kyligt i vattnet, seglade där i 3 veckor i maj för några år sedan. Körde kortärmad steamer hela tiden.

  • philip

    Medlem
    4 april, 2006 vid 17:23

    shorty är kallt!

  • naish

    Medlem
    4 april, 2006 vid 18:51

    hehe jag va där nu i Januari. Körde endast badbyxor! Men om du är ute i flera timmar och det är fult väder kan shorty vara skönt att ha på sig..

  • el_duderino

    Medlem
    4 april, 2006 vid 18:57

    körde januari och december 2004 i antingen shorts eller shorty.
    Testade en gång med hel dräkt men höll på att dö av värmeslag

  • stinger

    Medlem
    5 april, 2006 vid 06:03

    OK många bud: Allt från shorts till kortärmad steamer. Hoppas på shortsen men shortyn får åka med som gardering.

  • oscar

    Medlem
    5 april, 2006 vid 06:15

    Det är alltså ca 18 grader i vattnet och 23 i luften och då är det inte skönt med shorts….

  • el_duderino

    Medlem
    5 april, 2006 vid 08:50
    Oscar wrote:
    Det är alltså ca 18 grader i vattnet och 23 i luften och då är det inte skönt med shorts….

    Sen kan det vara stekande sol på det.. då kan jag lova att man svettas som en gris!

  • Oregistrerad

    Gäst
    5 april, 2006 vid 17:08

    Var där i januari med heldräkt 5mm ! Varmt som bara F. Solen värmde på ordentligt men det ver 20 i luften och ca 17 i vattnet. Pozo Isquerdo var ett bra ställe då.

  • dude

    Medlem
    6 april, 2006 vid 02:51

    Tack för tipsen. Min 5/3 heldräkt blir för varm. Det blir att se till att ta med en 3/2 kortärmad dräkt!

  • surferic

    Medlem
    6 april, 2006 vid 06:29
    El_Duderino wrote:
    Oscar wrote:
    Det är alltså ca 18 grader i vattnet och 23 i luften och då är det inte skönt med shorts….

    Sen kan det vara stekande sol på det.. då kan jag lova att man svettas som en gris!

    Lägger du sen till 20 sekundmeter blästrande Pozovind så har du en skapligt windchill. En kortärmad steamer 3/2 sitter inte i vägen.

    Jinamar, GC april 2004.

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 april, 2006 vid 07:24

    Jag har bara varit där i Juli men då jag inte sett någon som kör i bara shorts, det är för kallt i vinden.
    Pelle

  • rasmus_w

    Medlem
    7 april, 2006 vid 22:03

    Jag körde i bara shorts när jag var där typ -93, fast jag körde inte i pozo utan mest i Vargas och Arinaga. Jag tyckte det var rätt skönt, solen stekte på rätt rejält så svalkan från 3.5-vinden var välkommen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria början av maj. Våtdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.