Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

  • jonte_r

    Medlem
    3 januari, 2008 vid 00:21

    Rapport från Paradiset!
    Idag var jag ute och surfade strax utanför hotellet då en 12 meters knölval döck upp 20 meter framför mig, den kom upp ett par gånger och sköt vatten. Jag blev helt stum och frälst av upplevelsen. Här nere har vi haft en vecka nu med medelvind runt 10m/s.

    4,7 5,3 6 kommer funka bäst här nere.

  • hellgren

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 09:25

    Coolt, jag och tjejen har också kollat på guadeloupe! Låter ju riktigt lovande det här. Jag tänkte ta med en vanlig vågsurfbräda och hyra vindsurf. Vad tror du om det jonte? Levererar det där sandrevet tillräckligt ofta för att det ska va värt att plocka med vågbräda?

  • hampuss

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 13:33

    Är det lönt att ta med egna grejer eller kommer det bli krångligt med transport/förvaring på hotellet? Läste även i en broshyr att windsurfinguthyrningen skulle vara gratis för hotellets gäster (fort royale), stämmer det?

    Skulle du kunna ta några bilder på omgivningen så jag vet vad som väntar :D?

  • hellgren

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 15:49

    Riktigt så förstår inte jag det av hemsidan,

    “Hyrespriser för båtar & utrustning: Hobie/Laser 19€ per timme. Optimist 6€ per timme. Vindsurfing 8€ per timme. Kajak 6€ per timme.”

    Saxat från http://www.langleytravel.com/sv/Guadeloupe/Vara_aktiviteter/segling_akt/Om_veckan/

  • hampuss

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 18:03

    “Brevid dykcentret ligger seglingscentret. Här långar du Hobiewaves-katamaraner, Laser- och optimistjollar eller windsurfingbrädor, utan att det kostar något. Vattnen här är väldigt gynsamma, med lättare vindar och ganska platt vatten”

    Exakt sådär står det i broshyren jag har brevid mig..

  • hellgren

    Medlem
    8 januari, 2008 vid 08:23

    Fan va skumt. Varför står det olika?

  • hampuss

    Medlem
    8 januari, 2008 vid 18:29

    Ja det kan man undra:P Det kanske ingår när man bor på Fort royale?

  • hellgren

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 09:07

    kollade du på länken jag skickade? Jag tror att det är från fort royal. Men dom verkar ha precis noll koll. Frågat om pris för att ta med egen bräda, ena gången sa dom 300:- och andra 400:-. Det e ju grymt billigt vilket som, tur och retur för 400:- liksom, men dom har som sagt ingen koll.

  • mag

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 12:48

    Jag skulle räkna med 500-800 enkel resa, Fritidsresor tar 1600kr t o r Kap Verde t ex. Vanliga reguljärflyg vanligtvis lite mer 1000-1500 enkel väg.
    Bara så att du inte blir chockad och blir av med alla aftersurf ölpengarna på flygplatsen! 😉
    /Magnus

  • hellgren

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 13:53

    Jo jag vet.. Men vi har frågat dom. 300:- tur och retur. För hela resan, det är så dom sa.

  • hampuss

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 16:29

    Hellgren! Jag håller med noll koll har dom! Jag har också ringt två gånger och det har också varit 300:- t.rt. första gången och 400:- t.rt andra gången.. I vilket fall är det billigt.
    Men dom skulle tydligen ha nya RRD brädor där, ifall det är gratis pallar jag inte ta med egna prylar.

  • hellgren

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 16:55

    Nej vindsurf lånar/hyr jag där.. Jag plockar med vågsurf bräda och en skimboard. Vindsurf blir väl dyrare? När man ska få med rigg o allt eller?

  • mag

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 18:57

    Ibland är längd o volym som avgör, så det kan vara samma pris. Men håller du ner vikten till ett minimum så kan du kanske spara en krona, en hel rigg väger ju 7-9 kilo. Glöm inte vadderra väl så du slipper skador.
    /Magnus

  • hellgren

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 08:02

    Jag tar som sagt inte med vindsurfing grejjer.. Men jag vadderar min vågbräda lite extra.

  • jonte_r

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 02:13

    Hej på er!
    Har ej kunnat kopplat upp mig på nätet på 1 vecka, har haft mycket arbete.
    Det är gratis att låna all utrustning på stranden, allt från vindsurfing till segelbåtar. Vill ni ta medera saker ner hit så har Langley bra priser på att frakta prylar. Det är en service som Langley kör med. Så glöm dyra priser på frakt!!!!!!!!

    Igår hade vi delfiner och kaskelott valar utanför hotellet:)

    Goa hälsningar från Paradiset!!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.