Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

  • hellgren

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 09:12

    Låter toppen jonte! Är du kvar 16:e april när vi kommer?

    Du snackade om nått våg bryt där i närheten, är det på gångavstånd eller? Hur ofta levererad det?

  • tompan_ts

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 09:45

    Hej grabbar.

    Jag ska av en ren slump till Fort Royal den 16:e april och hittade detta inlägg på steffo! Jag har några frågor till dig Jonas som tydligen bor och frodas där nere.

    Om man tar med egna prylar måste man frakta dom själv från flyg eller får den åka med den vanliga transfern?
    Törs man ta med sin dubbelboardbag (3x1m) eller är det bättre med boardbag och segelbag?
    Om man måste välja vilket är bäst att ta med (läs mest seglning på 2 veckor), 90L RRD freestylewave/110L tabou freestyle (Har 5.8 som största segel)?
    Går det att segla bra direkt utanför hotellet eller måste man hyra bil?

    Vi ses i april.

    /Tomas

  • hellgren

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 10:18

    Coolt tompa! Då åker vi samtidigt. Ska du bo i bungalow också eller?

    Kul om man kanske kunde mötts upp och surfat lite någon dag.

    Läs igenom hela tråden, tror att den kan svara på några av dina frågor, exempelvis så verkar det ju onödigt att ta med en massa segel om man får låna gratis.

  • tompan_ts

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 12:06

    Jepp hellgren, vi ska bo i bungalow´s.
    Åker du från arlanda också eller? Isof ses vi redan på planet dit. Tror ändå jag tar med mig egna segel om man åka runt lite på ön o segla. Sen lutar det mot att bara ta med FreestyleWave-brädan, man flyter ju lite bättre i atlanten än i östersjön 🙂

    Vi kan vell höras här på forumet när det närmar sig.

    /T

  • hellgren

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 12:51

    Jajjemän! Arlanda it is! Vet du vilken bungalow du bor i? Vi ska Hänga i nummer 14, jag och tjejen som åker.

    Jag plockar med mig en vågsurfingbräda, tänkte försöka lägga lite mer krut på det än vindsurfing denna gången. Så jag lånar nog bara vad som finns.

    Fasen, det blir ju riktigt skoj, då kan man ju kanske ha nån att hänga med någon av kvällarna. Hur länge stannar ni? Åker du med polare eller tjej eller vad?

  • mahi

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 13:37
    Jonte_R;436443 wrote:
    Rapport från Paradiset!
    Idag var jag ute och surfade strax utanför hotellet då en 12 meters knölval döck upp 20 meter framför mig, den kom upp ett par gånger och sköt vatten. Jag blev helt stum och frälst av upplevelsen. Här nere har vi haft en vecka nu med medelvind runt 10m/s.

    4,7 5,3 6 kommer funka bäst här nere.

    Jonte R & co,

    Jag funderar att åka 2v till Guadalupe ngn gång under mars, föredragsvis med Langley.
    Skulle vilja plocka med egna grejer, men osäker på vad.

    Kör race/freerace prylar från 95-125 liter samt cambersegel från 5,0 – 9,0.
    Skulle helst vilja plocka med mindre prylar (95 liter samt 5,0-6,5 segel).

    Osäker dock på om vinden räcker för detta då jag väger 85-90 kg.

    Så, mina frågor är följande…

    1.Kan man åka till Guadalupa på surfresa eller blåser det bara ibland tillräckligt för surf med stora prylar endast?

    2. Finns det ngn vindstatistik över den perioden tillgänglig (som är representativ där langleys hotel finns)? Med andra ord, är den vecka som du beskriver representativ för vinden generellt och hur är det i Mars?

    3. Hjälper Langley till med ev frakt och kan man “tilläggslåna/hyra” utrustning på plats?

    4. Finns nybörjarutrustning tillgängligt att hyra?

    5. Finns det möjlighet att förvara egen utrustning på hotellet el motsvarande?

    Tacksam för svar

    mvh

    Magnus

  • hellgren

    Medlem
    14 januari, 2008 vid 13:39

    Återigen så besvaras många av dina frågor om du läser hela tråden och kollar på inklistrade länkar. Dom frågor som inte besvaras vet nog bara jonte 🙂

  • jonte_r

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:27

    Jag kommer att vara kvar fram till sista maj här nere på Guadeloupe!!!!
    Det revet sam jag pratade om ligger ca. 30 till 60 sek slör från hotelstranden. Sandrevet levererar oftast bäst om det ligger ett lågtryck norr över som pressar in massa vatten rakt på med god sidvind. Den kan även leverera på hård nordostlig vind. Väldigt snälla som jag skrev tidigare, de bygger men de “äter” inte upp en.

    Om ni tar med er grejer så kan ni förvara dom vid bongalowsen, det skall funka annars kan jag nog skrapa fram något föråd.

    Vi kommer snart att blogga från hotellet, kommer med länken när den är uppe.

  • jonte_r

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:52

    Här är lite bildet från Guadeloupe:)

  • hellgren

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 08:05

    @Jonte_R 438920 wrote:

    Jag kommer att vara kvar fram till sista maj här nere på Guadeloupe!!!!
    Det revet sam jag pratade om ligger ca. 30 till 60 sek slör från hotelstranden. Sandrevet levererar oftast bäst om det ligger ett lågtryck norr över som pressar in massa vatten rakt på med god sidvind. Den kan även leverera på hård nordostlig vind. Väldigt snälla som jag skrev tidigare, de bygger men de “äter” inte upp en.
    .

    Fan, det låter och ser jätte härligt ut! Men revet, levererar det vågor man kan surfa på utan segel? Eller är det bara vindsurf som gäller där nere? Om man tar med bräda kan man låna rigg då?

    Kul att du e kvar så länge, du jobbade som instruktör va? Tjejen vill prova, vad kostar det med kurs?

  • hampuss

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 19:19

    Ser naajs ut 😀

  • mahi

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 14:16
    Jonte_R;438920 wrote:
    Jag kommer att vara kvar fram till sista maj här nere på Guadeloupe!!!!
    Det revet sam jag pratade om ligger ca. 30 till 60 sek slör från hotelstranden. Sandrevet levererar oftast bäst om det ligger ett lågtryck norr över som pressar in massa vatten rakt på med god sidvind. Den kan även leverera på hård nordostlig vind. Väldigt snälla som jag skrev tidigare, de bygger men de “äter” inte upp en.

    Om ni tar med er grejer så kan ni förvara dom vid bongalowsen, det skall funka annars kan jag nog skrapa fram något föråd.

    Vi kommer snart att blogga från hotellet, kommer med länken när den är uppe.

    Hejsan Jonte,

    Hoppas du har det fint där nere.
    Har ni fått igång bloggen än? Kanske lite nya uppdateringar vad gäller vind?

    /Magnus

  • jonte_r

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 01:43

    Hej på er alla!

    Svar på frågor:
    Om revet levererar för vågsurfing? Ja men då måste det ha legat ett större lågtryck norr ut för att kuna ge starka vågor, Sand revet är 2 meter djupt och resterande är 5 meter djup. derför blir det inte så aggresiva vågor för vågsurfing, men funkar att vindsurfa på.

    Ta med vågbräda!!!! det finns sjukt bra ställen att vågsurfa runt omkring Grand Terre som är den 2:a ön. Hyr bil och åk iväg. På tisdag kommer jag att befinna mig på Bertrand, det kommer att leverera bra vågor där på koralrevet. La Moule är det största vågstället som finns på ön. De kör Världs kuppen där.

    Japp, arbetar som instruktör, och kör privatlektioner för 15€/h

    GFS
    27.01.2008
    18 UTC Je
    31. Je
    31. Je
    31. Je
    31. Ve
    01. Ve
    01. Ve
    01. Ve
    01. Ve
    01. Ve
    01. Sa
    02. Sa
    02. Sa
    02. Sa
    02. Sa
    02. Sa
    02. Di
    03. Di
    03. Di
    03. Di
    03. Di
    03. Di
    03.
    11h 14h 17h 20h 05h 08h 11h 14h 17h 20h 05h 08h 11h 14h 17h 20h 05h 08h 11h 14h 17h 20h
    Vitesse du vent (m/s) 6 7 6 8 9 9 8 8 10 10 11 12 12 11 11 11 10 9 10 9 9 10
    Direction du vent
    Wave (m) 2.1 2.1 2 2 2.1 2.1 2.2 2.3 2.3 2.5 2.9 3 3.1 3.1 3.1 3.1 2.9 2.8 2.7 2.6 2.6 2.5
    Période des vagues (s) 11 11 11 9 9 10 10 10 10 10 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9
    Direction des vagues
    Température (°C) 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 26 25 26 26 26 26 26 26 25 26 26 26

    http://www.windguru.com/fr/index.php?sc=436

    Varma hälsningar/ Jonas

  • jonte_r

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 01:48

    Bloggen har inte kommit upp ännu, som synd är. Ska pusha flickvännen, det är hon som ska skriva

  • hellgren

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 09:56

    Låter klockat! Då kommer vi i april!

    Jag är inte så petig med vågor, har börjat ganska nyligen, så det kanske kan funka iaf på sandrevet. Om inte annat lånar jag en bräda av dig så drar vi ut o vindsurfar på det istället 🙂

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.