Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gunsails ???

  • Gunsails ???

    Publicerad av anonym-anvandare på 12 december, 2001 vid 19:20

    Tjena alla erfarna Surfare !!!

    Jag har funderat på att köpa nya segel och är inne på att köpa Gunsails freeride segel. och jag underar om det är bra kvalite på seglen eller om det bara är lågpris skräp ??

    MVH //Acke

    anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • oscar

    Medlem
    12 december, 2001 vid 20:42

    Absolut inget lågprisskräp. Det låga priset beror på att de nästan säljer allt via nätet vilket gör att de inte har några återförsäljare som skrapar åt sig av vinsten. Har alltid fått mkt bra testresultat. Kvalitetsmässigt ser de lika bra ut som alla andra.

    Good luck med dina Gun!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2001 vid 07:02

    Okej man får tacka för det svaret

    MVH//Acke

  • swe-16

    Medlem
    13 december, 2001 vid 08:01

    Hallå Acke!
    Är du samma Acke som är kompis med Bergwall och som spenderat merparten av ditt vuxna liv på Öland?
    mvh
    Per “Pelle” Svanberg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2001 vid 09:04

    Nej du Per jag är inte Bergwall polare. Fast det ligger nåt i det där med att pendera tid i haga så är det rätt, fast inte mitt luxna liv utan mer min tidiga barndom

    MVH//Acke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2001 vid 16:35

    Körde halva freestyle cupen på gun segel. Jam 5,7 6,2 och 6,7 våg segel impact wave.
    Seglena är sanslöst bra och pris värda. Fick 1800 st när jag sålde dom så värde minskningen är mindre än om du köper dyrare märken. Masterna är toppen bra oxå.

    Inget negativt. bra drag bra manöverbarhet topp. lika bra som mina north. nästan marginell skillnad bara men ändå helt olika segel.

    wamos markus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 december, 2001 vid 19:27

    Ja man får tacka för dom svaren !!!

  • portin

    Medlem
    16 december, 2001 vid 09:23

    Är det nån av er som använder gun bom? Är det bra grejor, håller de? Jag ligger på ca 95kg, så de blir lite tryck…

    En dag kvar, sen –> Egypten… Kanske skulle knäppa den där Usama, medan man är i närheten…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 december, 2001 vid 20:15

    Har haft flera GUN-sails. Helt ok! Freeride serien inte helt i klass med de stora men ändå för det priset helt ok. Klagar inte! Det går att köpa direkt fr Tyskland också, snabb leverans, har hört på stranden om leveransvägran fr svensk leverantör.

  • klepper

    Medlem
    18 december, 2001 vid 16:03

    I år skall tydligen tidningen BOARDS testa Gunsegel vilket de inte gjort på ett tag så då får man även deras syn på kvalité och dylikt. Jag har tittat på några Gun wavesegel och de har fått bra i test i tyska tidningen Surf, mycket bättre än exempelvis Simmer och Naish i det testet jag läste så seglen är säkert extremt prisvärda.

  • local

    Medlem
    19 december, 2001 vid 10:09

    Jag hade ett Gun dock ett Freerace, 9.5 -00, Jag är väldigt nöjd och kvaliten är minst lika bra som andra segel. Enda lilla skillnaden var att de hade en nedhalsring istället för krok som dom flesta andra märken har. Men jag vet inte om det gäller Wave och freestyleseglen!

    Bara och köp!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 december, 2001 vid 15:22

    Intressant läsning gällande Gun. För ett drygt år sedan dissades de hårt här på konfen. Vilken ändring när man nu endast hör positivt om dem. Jag kör inte på dem men har varit på gång ett flertal gånger att skaffa dem.

    PS. kommer inte att byta bort mina Arrows på länge DS.

  • par

    Medlem
    22 december, 2001 vid 11:33

    Är inte GUN ett tyskt märke????? Det kanske förklarar testresultatet!? Vilka är teamriders på GUN?

  • dustfighter

    Medlem
    25 december, 2001 vid 00:03

    Vart köper man billigaste och smidigast Guns grejerna?

  • s

    Medlem
    26 december, 2001 vid 00:54

    Och det kanske kan förklara testresultaten på North också… Men nu har de flyttat kontoret från Tyskland till Österrike, hur skall det gå då? Spännande fortsättning följer…

    S..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 december, 2001 vid 17:08

    Har köpt direkt från Tyskland. Leverans till min dörr (!!) 4 dagar från det att jag ringde. Det var i juli 2000. De påstår sig ha “säker anslutning” men jag råder att skicka kontokort nummer (vilket de kräver) via fax alt uppdelat i flera mail. De ger full garanti per postorder, inga problem att skicka åter.
    Kolla in deras lågsäsongspriser samt även inbytespriser. De blir väldigt billiga då! Grejorna helt ok, men inte helt ultimata!
    Allt ordentligt packat, inga skador!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gunsails ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.