• rasmus_w

    Medlem
    4 februari, 2007 vid 15:18

    @wind-lover 363412 wrote:

    Men några viktiga tips om du bara ska testa någon dag….
    Är kanske.. att det inte ska vara för blåsigt (kanske runt 1-6m/s) ej över..om du vill ha roligt, vilket du vill..

    Petar lite… Det ska inte blåsa för lite heller. Att försöka komma upp på en vindsurfbräda när det är nästan helt vindstilla och röken från skorstenar går nästan rakt upp, är grymt svårt och har man inte väldigt bra känsla för vindriktningen så kommer man inte fatta ett dugg av vad som händer. Lite krusningar och småvågor brukar vara tecken på lagom vind.

  • wind-lover

    Medlem
    4 februari, 2007 vid 15:32

    @Rasmus_W 363503 wrote:

    Petar lite… Det ska inte blåsa för lite heller. Att försöka komma upp på en vindsurfbräda när det är nästan helt vindstilla och röken från skorstenar går nästan rakt upp, är grymt svårt och har man inte väldigt bra känsla för vindriktningen så kommer man inte fatta ett dugg av vad som händer. Lite krusningar och småvågor brukar vara tecken på lagom vind.

    sant!
    och förök hitta någon flagga, där du kan se var vinden kommer ifrån…

  • maria_maruska

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 11:31

    ok. tack alla men jag vet inte om jag vågar surfa.. hahah.. har kollat lite bland all trådar å dt ser ju livsfarligt ut!! haha..
    dt blir nog bara ngra få försök på egen hand, om ingen vågar komma å visa mej hur jag ska göra.. haha.. i närheten av marstrand i sommar!! 😛

  • johnjrambo

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 11:44

    besök den sidan som är en kopia av denna fast för tjejer, inte för att du inte är välkommen o fråga här, men den är aningens mansdominerad o den andra sidan är bara för brudar enligt femenistbossen som starta den..

    nån som kommer ihåg adressen? femextreme eller nått liknande.

  • lars_k

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 12:02

    GWC:s damsektion! De håller oftast till i Göteborg/Fiskebäck. Du kan säkert få hjälp att prova på och få grundläggande tips, hemsida:
    http://www.gwc.se/

  • ola-h

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 13:13

    Maria är helt rätt i tiden. Longboard vindsurfing är på G, och brädorna man kör funkar lika bra som stand-up paddleboards och en del också sm vågsurfingbrädor. Läs mer på http://www.hotsailsmaui.net/forum/viewforum.php?id=4

  • rasmus_w

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 14:20

    @maria_maruska 363604 wrote:

    ok. tack alla men jag vet inte om jag vågar surfa.. hahah.. har kollat lite bland all trådar å dt ser ju livsfarligt ut!! haha..

    All heder åt dig om du gör dina första försök i 20 m/s och fem meter höga vågor, men du måste inte. Många ger sig aldrig nånsin ut i såna förhållanden men har kul på sina surfbrädor ändå. Har man väl lärt sig plana så är det lätt att fastna helt för den där fartkicken…

  • wind-lover

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 14:57

    Det är inte farligt att stå i lättvind och snurra segel, du behöver inte oroa dig om du ska ut till sommaren i 3-6 m/s. De luugnt, surfa på det är jätte roligt!:cool2:

    Att jag hittat denna sporten är helt klart det roligaste som har hänt mig i hela mitt “korta” liv!! 😀 så många kompisar man hittar och så beroende man blir av sporten!! alla kanon dagar som man kommer ihåg! allt är bra!! 😀

    Surfa!!

  • rasmus_w

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 15:13

    Sen är antalet dagar och ställen med fina surfvågor i Sverige ganska få j’mfört med antalet dagar med fina vindsurfingförhållanden, vare sig man vill vindsurfa med eller utan vågor.

  • dr-masse

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 15:30

    Ola, var inte det här länken du egentligen borde haft…

    http://www.boards.co.uk/main/article.asp?a=2064

    Riktigt coolt, tycker jag!

    SUP På!

  • maria_maruska

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 19:39

    jag fattar inget av den länken men orkade inte riktigt läsa.. 😛 men dt va väl kul om jag va i rätt tid?! 😛 haha..

  • kris

    Medlem
    7 februari, 2007 vid 20:33

    Japp, visst är du välkommen till GWC om du skulle vilja prova att segla bräda någon gång!
    Kommer bl a att bli några prova-på dagar för tjejer under våren, mer info på http://www.gwc.se

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.