Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Optimal surf/tjänstebil

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:36

    Tyvärr, kan inget om DKW *s*

    getwet69

  • surferboy

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:37

    Antar att även du läst Teknikens Världs test mellan XC och Allroad (där de testar att dra upp en båt på en sandstrand). Vet tyvärr inte om Volvo byter system med sin nya modell men jag har för mig att de planerar att införa Haldex i den kommande modellen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:40

    Nä, smygfolka känns inte rätt men jag måste säga att det även tar emot att köpa Volvo.. BMW is my thang (Saaben var ett vågat experiment som faktiskt funkade över förväntan)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:43

    Klart sugen på BMW jag med, men hua…..vilket pris, och för din del förmånsvärde om man ska ha lite prestanda….
    En god vän till mig kör M5 som tjänstesnurra, 7000kr i mån
    NETTO!!!
    getwet69

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:47

    Det är bara att krypa till korset, Volvo är en förb…bra bil på alla sätt. Den gamle traktorn finns ju inte kvar längre (som många tror) samt att ekonomin och andrahandsvärdet är mycket bra jämfört med andra bilar.
    getwet69

  • surferboy

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:47

    Där är vi lika… 🙂

    En 530 touring vore ju inte så fel. Eller varför inte M3 utmanaren AMG C32 i kombiutförande från Mercedes!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:51

    När vi ändå snackar prestanda……..på 70 talet byggde Jensen en modell som hette interceptor. I den låg det en GM 454 som man lyckats skrämma upp ytterligare mer än den som kom från fabriken. Originalet räckte gott och väl!!!!
    Om jag inte minns helt fel så gjorde den 0-100 på en låg femma!
    (är det här en surf konf eller?)
    getwet69

  • storm

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:56

    nackdelen e bara att den e så ful.
    jensen healyn e grymt mycket snyggare…

  • surferboy

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:58

    Bilar och surf är nästan lika kul… 🙂

    Problemet med prestanda/hobbybilar är ju att man blir djävligt nervös att något skall gå sönder. Det är inte roligt att åka runt och bara lyssna efter knirr och knarr… Och att ställa upp pärlan vid surfet är inte alltid riskfritt.
    Min Alfa fick en rigg över skärm/motorhuv och blinkers förra säsongen. Masten bröts mot skärmen…

    Det slutade med en omlack av hela fronten och riktning av plåt på skärmen samt nytt blinkersglas. Killen som ägde riggen tog eländet på sin försäkring och fick punga upp med självrisken. Dyr surfdag för honom och han hann inte ens ut på vattnet innan… Stackarn!

    Om det varit en Jensen istället så hade man ju inte blivit gladare precis…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:59

    Håller med, tänk om den sett mer ut som Aston Martin DB8:an,
    eller varför inte en Mustang 67 fastback……

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 21:59

    Håller med, tänk om den sett mer ut som Aston Martin DB8:an,
    eller varför inte en Mustang 67 fastback……

  • surferboy

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 22:01

    Håller med… Drömmer själv om en Jaguar E-type roadster dock. Har aldrig dragits till andra engelska sportbilar som till den.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 22:05

    Nästa problem är att man aldrig får ha dem ifred, alltid nån klåfingrid Vänsterpartist som ska fram och dra nyckel eller något.
    Har haft ett par hobbybilar, först en Corvette 73, sedan MB350SL (107 karossen) för att sedan avsluta med Jagg XJS12
    convertible. Tror ni jag fick ha någon av dem hel??? I princip repor efter nycklar och dylikt varje år…..sen la man av och köpte volvo….
    getwet69

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 22:07

    Den är verkligen läcker, men fy vede vilket pris dom ligger på idag. Speciellt om du söker 12:an.
    getwet69

  • surferboy

    Medlem
    6 mars, 2002 vid 22:08

    Kul!! Du verkar ju samma intressen som jag!!

    Men du har ju inte vilken Volvo som helst. Det är ju lite skillnad på en vanlig v70 och en AWD R (eller uppgraderad till R)

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Optimal surf/tjänstebil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.