Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Optimal surf/tjänstebil

  • surferboy

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 09:09

    Jag ber om ursäkt om jag trampat på dina tår… men du med järnkoll: vad är typ 2 då? Det är faktiskt en sådan som är dyrast på mobile.de? Ser man i den listan så ligger ett flertal cabbar med 12:an bland de dyraste. Rätt eller fel… det vi snackade om var att E-typen är en av de vackraste samlarbilar man kan köpa för pengar. Och då gick vi in på att cabben är mest åtråvärd. Exakt vilken modell har aldrig intresserat mig då priserna ligger på en annan planet i förhållande till min ekonomi. Om du nu är så insatt i ämnet borde du ju i grunden hålla med oss, men istället kör du med någon besservisser stil. Snacka om ämnesdödare…

  • getwet

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 10:16

    Vet inte direkt om vi ska fortsätta disk. i detta forum, kanske inte är så intressant för att andra att läsa. Så jag föreslår att vi, om vi vill flyttar till “mail”.
    Men…..kan inte låta bli ändå att i detta från mig angående detta ämne ge ett sista svar.
    E-type roadster med 12:a tillverkades om jag inte minns helt fel, mellan 71-76. Med andra ord kan vi inte jämföra med äldre modeller eftersom det då inga 12:or fanns. Om man då kikar på de årsmodeller där det fanns med 12:or betingar dessa ett betydligt högre värde än övriga under förutsättning att det är en roadster.
    Att sedan 4.2 var en bättre motor på banan bryr sig bara entusiasten om, imagen däremot för en 12:a är betydligt större!
    Kan jämföras med en pace car, standard bil med lite lull lull och annan lack, men ett betydligt högre värde pga image, begränsat antal tillverkade osv. Sak samma med en 12:a.
    Jag fortsätter gärna disk. men för övrigas skull kan vi väl flytta oss till mail????

    En f.d värderingsman på Folksam veteranbilsförsäkring i samråd med MHRF, den så kallade MHRF försäkringen.

  • pajas

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 14:38

    Alfa 156 är den ultimata bilen överhuvud taget …
    steffo har koll …

  • ola_p

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:14

    Jag har inte något emot att ni skriver här, Det blir ju trots allt bara en av många trådar på konfen. och tänk på de som tycker det är intressant, men inte har så jättemycket att tillföra(gäller mig). De skulle ju missa hela diskussionen om ni körde mail.
    Dessutom är det alltid trevligt när det finns något att läsa här på konfen…

  • ola_p

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:19

    Smart car. Det är den ultimata surfbilen med massor av plats, dessutom är den ju lättparkerad smile.gif

  • storm

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:26

    Det heter Messerschmidt!
    jaja, Ja den bilen är fin! mycket fin!
    vi lägger väl ner det här då.
    En diskussion på mailen tycker jag är helt onödigt. det här är en surf för det som intresserar surfare. och tydligen intresserar det här många av er därute. Det jag ville komma till trots att jag inte var född då så var anledningen till att man införde 12:an just utsläppsregler.
    En sak som jag kan lova är att bagagerummet på en e-type inte är lämpat för brädor. det är väldigt litet, golvet är inte så rakt och det är trångt bakom sätena. sedan att luckan in till bagaget nästan är obefintlig gör det hela ännu svårare. så någon bra surfbil är det i alla fall inte. Men det e klart. man kan ju sätta på drag å ha en kärra. ; )

  • surferboy

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 15:42

    Ingen cab är väl särskilt bra att frakta vindsurfing-prylar! Det kan ju bli lite problem att fästa grejorna på taket. Nog trillade vi från ämnet lite men bilar är väldigt kul.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 mars, 2002 vid 23:31

    Minns ni Tjorven? Den hade allt….

    Lizzard

  • pajas

    Medlem
    9 mars, 2002 vid 19:22

    Robby naish vill visst sälja sin 1979 dodge shorty cargo van ..
    se sista windsurf magazine

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2002 vid 21:00

    Chrysler Voyager e fan ingen buss. Minivan heter det. Säkraste personbilen brukar chefen svälja som argument. Man skall vara rädd om kunderna.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Optimal surf/tjänstebil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.