Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hmmmm. Vilken vilken

  • telekiter

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 14:02

    @Cortex 472210 wrote:

    Kom till Öland den 14-15 och testa/kläm på alla olika märken. Verkar ju som om precis alla märken som finns reppade i Sverige kommer att vara där. Kul!

    Jag passar väl även på att slå ett slag för Flysurfer (du behöver inte pumpa alls) och Caution (onepump). Cautions Mayhem (SLE) är iofs inriktad mot duktiga åkare så om man är nybörjare passar nog en FS Pulse2 bättre.
    Mer info finns på http://www.kajtech.nu

    Annars gör både Best och Slingshot fin-fina kites så du kommer att bli nöjd oavsett vilken av dem du väljer.

    /Kaj(Tech)

    Men Kaj – Vilken tid det tog innan du kom in i tråden 😉 har du haft nån major computer crasch under förmiddagen, he, he.

    /Urban.

  • gh0st

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 14:43

    Man vinner inte så mycket tid på one-pump och kommer att förbanna kiten när det är dags att byta bladder.
    Väger du 58kg så skulle jag personligen ta 9:an, men vill du framförallt köra i lågvind så ta 11:an.
    Vad det gäller att beställa kites från Bestkiteboarding.com så kolla en extra gång för priserna till europa är helt andra än de priser dom har till USA + att du åker på moms och tull t.ex. ligger priset på 11:an på 799 dollar till USA och 739 Euro till Europa. Rekommenderar att köpa från våra svenska återförsäljare.

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 19:34

    awesome, one of you will be drawing on me!!!!!! Wind??

  • nilsson

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 19:38

    @Bizonoxe 472051 wrote:

    Tja, åsikter vilken DU skulle valt av de här paketen till en vindsurfare som nu ska kitesurfa litta.
    Jag e nybörjare och ska ha en 11.

    Paket 1: BEST waroo 2008 och Naish Haze bräda 2008 http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/documents/Paket-2008.pdf

    Någon som vet om den är one-pump?
    Den som är på hemsidan kostar 10 700kr för en 7m2, så jag antar att jag behöver lägga till 2000 för en 11.= 12700kr.

    Paket 2: Slingshot REV 11m2 2008 och en su2 2008 bräda.
    http://www.lasurf.se/product_info.php?cPath=239&products_id=5195

    = 9900kr så en aning billigare.. 2000 kronor ca.

    Så vilket tycker ni är bäst?

    Peace
    Ciao

    Bizon

    Reven är utan tvekan den bästa kajt jag prövat, har dock aldrig provat en Best drake!

  • johnk

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 09:01

    @Neven 472192 wrote:

    Enligt min mening: Det är så mycket annat som är viktigare vid val av kite att one-pump eller inte blir i förhållande ganska betydelslöst. Kolla snarare på kitebeteende i luften, kraft i svängar, direkt styrning, relaunch, hur hanterar kiten vindbyar, stallning, bomlösning, säkerhetslösning, förstärkningar av kiten osvosv.

    Självklart är det så. Jag svarade på killens specifika fråga bara. Jag är sjukt petig och vill helst inte ge avkall på någon av de där grejerna för att få något annat (även om man nog måste det), men jag har redan ett par kites så jag kan testa & vänta tills nåt jag är supernöjd med kommer. Men var det en ekonomisk fråga hade jag lätt pyntat en tusenlapp eller mer extra för single point inflation. Så är det med allt. Man måste göra ett första köp och sen fattar man vad man vill ha.

  • beenthere-done-that

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:56

    Är det waroo 08 som ni snackar om här? För ska antagligen köpa kiten, har inte kollat in 08an än bara 07an. har 08an One-pump?:O

  • gh0st

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:55

    Ja, det är 08:an jag menade (iofs så var 07 skön den med), 08:an har inte one-pump vilket jag tycker är underbart. Byta bladers med one-pumpsystem måste vara ett helvete på jorden. Go for it.

  • pjoter

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 17:13

    Onepump är underbart! kör iofs inte Best (längre) så jag vet inte hur det är med dom men jag pumpar helt klart min kite fler gånger än jag byter bladder i den. 😉

  • skotten

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 19:40

    yeee but we all know how awesome your one pump has been mate… 😛

  • pjoter

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 12:51

    haha, japp. sjukt bra faktiskt……
    Men nu när jag har skaffat en ny no-pump kite så blir livet ännu mkt bättre, så jävla gött att byta om, lägga ut kite, vinda ut linorna å starta. mmmm, flysurfer gör livet gött för en lat jävel.

  • kvabbso

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 16:44

    ska du ha det bästa? KÖP EN CABRINHA. Punkt slut bump!

  • gh0st

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 17:08

    Mmm, precis. För Cabrinha är ju kända för sin utomordentliga kvalitét ; )

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 17:34

    Kanske Pontus i Stora Höga kan dela med sig av sina erfarenheter? =)

  • smaskens

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 19:20

    One-pump e gôtt.
    Om du vill kör snowkite är det kanon att inte ha fem ventiler att pumpa.
    Köpte Cabrinha Switchblade2 och ingen Best mest därför. Cabrinhan har dessutom en liten
    plupp man kan låsa varje strut med om man inte orkar pumpa.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hmmmm. Vilken vilken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.