Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Högre och högre dag för dag…

  • dr-masse

    Medlem
    8 april, 2010 vid 06:53

    Riktigt kul att se! Kan de inte ha sådana där med live-data, ah?

  • el-maco

    Medlem
    8 april, 2010 vid 09:19

    Sjukt med 62 fot. Det är ett riktigt högt hopp…

  • rasmus_w

    Medlem
    8 april, 2010 vid 09:40

    Jag är lite nyfiken på hur de gör sin feluppskattning. När man redovisar en höjden på ett hopp i tiondels fot, så känns det som man har haft otur när man tänkt. Speciellt med tanke på att analysen verkar ha gjorts genom analys av en video. Har analysen gjorts från flera kameror så man kunnat triangulera? Hur noga har kamerornas positioner noterats? En tiondels fot är tre centimeter, man ska ha jävligt bra prylar för att kunna bestämma en hopphöjd så noga genom filmanalys.

    Å andra sidan, 62,3 fot är nästan precis 19 meter, 52,7 fot är rätt nära 16 meter. Kan det vara så att nån räknade ut höjden i meter och nån annan matade in 19 och 16 i sin miniräknare och bara redovisade? Känns inte heller som nåt som hade gett poäng på ett fysikprov.

    Kan vi anta att Bujmaas hopp är 19 meter, plus minus en meter? Eller kan man ha fått ner felet till en halvmeter?

    Edit: Jag såg att de använde shadowboxar, och att de tydligen använder GPS för att fastställa hopphöjden. Det kanske ger möjlighet till större noggrannhet men jag känner mig fortfarande skeptisk till att ange höjden i tiondels fot.

  • poppo

    Medlem
    8 april, 2010 vid 09:44

    riktigt coolt.

    ni missade väl inte boujmaas black shot trick (vid 2:36)? inte helt vanligt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Högre och högre dag för dag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.