Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hoppa riktigt högt ?

  • draksurfarn

    Medlem
    4 december, 2003 vid 19:28

    Men ska man verkligen lägga sig på en lätt slör innan hoppet? Har läst någon annanstans att man ska kanta så länge/mycket så möjligt.

  • kitelife

    Medlem
    4 december, 2003 vid 21:11

    precis när du vänder kiten ska du “släppa efter” lite för att sen kanta satan och rycka till i linorna och få det där goa lyftet…

    du ska alltså inte ligga och slöra nånn längre stund utan bara i princip resa dig upp lite (läs: vikten mitt på brädan) sen sätta dig ner och på det sättet rycka till i kiten när den är på väg upp…

    //Pan

  • psychonauten

    Medlem
    5 december, 2003 vid 10:47

    Svar till:


    Svar till:


    Nja nu var det nog termen slör inom seglingen som det refererades till men tack i alla fall ingen annan som verkar veta vad det är, inga gamla seglare här?

    [/ QUOTE ]

    Gör det själv om du tycker alla andra e så kassa. Tönt cool.gif
    Läns är när du har vinden rakt i ryggen. Du seglar alltså i vindriktningen.
    Halvvind då kommer vinden från tvärs. Du seglar alltså 90 grader i förhållande till vinden.
    Slör är ett mellanting av de båda. Vinden kommer alltså in (ca) 135 grader “akteröver”

    [/ QUOTE ]

  • patrikol

    Medlem
    6 december, 2003 vid 00:07

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    Nja nu var det nog termen slör inom seglingen som det refererades till men tack i alla fall ingen annan som verkar veta vad det är, inga gamla seglare här?

    [/ QUOTE ]

    Gör det själv om du tycker alla andra e så kassa. Tönt cool.gif
    Läns är när du har vinden rakt i ryggen. Du seglar alltså i vindriktningen.
    Halvvind då kommer vinden från tvärs. Du seglar alltså 90 grader i förhållande till vinden.
    Slör är ett mellanting av de båda. Vinden kommer alltså in (ca) 135 grader “akteröver”

    [/ QUOTE ]

    [/ QUOTE ]
    Vad är det för påhopp när har jag sagt att alla andra är kassa? Hallucinerar du eller? Tönt är nog närmare en beskrivning av dig själv den stämmer definitivt inte in på mig.

  • nilsson

    Medlem
    6 december, 2003 vid 15:14

    Svar till:


    Nja nu var det nog termen slör inom seglingen som det refererades till men tack i alla fall ingen annan som verkar veta vad det är, inga gamla seglare här?

    [/ QUOTE ]
    Hardcore termer se här http://www.masterandcommanderthefarsideoftheworld.com/NON-USA/site_flash.html Mvh Bengt

  • patrikol

    Medlem
    6 december, 2003 vid 18:55

    Vilken timeing Bengt skall precis sätta oss och titta på den filmen nu på jobb! wink.gif

  • kalabra

    Medlem
    8 december, 2003 vid 10:13

    Tycker 5-7m är rätt OK för att vara första säsongen, tänk på att du skall ner också… 🙂

  • patrikol

    Medlem
    16 december, 2003 vid 19:08

    Man borde aldrig vara berusad, men man blir det ibland ändå! wink.gif

  • psychonauten

    Medlem
    17 december, 2003 vid 08:55

    7meter är jävligt högt.
    Var galen i hopptorn när jag var mindre, och från 7meter kan man slå sig rejält i badbyxor. crazy.gif
    Men jag känna mig att 3 meter känns som 5 och 7 meter käns som 15. Inte lätt att bedöma när man är den som åker upp själv. =)

  • hengo

    Medlem
    17 december, 2003 vid 13:31

    håller med..
    känns fan alltid mycket högre än vad det egetnligen är

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hoppa riktigt högt ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.