Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur får man tag i formulaboardbag?

Taggad: 

  • Hur får man tag i formulaboardbag?

    Publicerad av wallin på 8 september, 2010 vid 17:50

    Hej!

    Jag har precis börjat med formula och köpte ett begagnat kit. Allt ingick förutom boardbag och det har funkat riktigt bra förutom att förlängaren gick av på mitten men det är väl sånt man får räkna med i formula :confused2: Betydligt billigare än om masten gått 🙂
    Hur som helst tänker jag nu ställa upp i SM om jag vågar och kan med bara ett 11 kvm-segel och en fena. Men jag skulle behöva en boardbag tills dess och har letat runt på diverse surfbutiker, men har inte hittat några formulaboardbags. Så min fråga till er rutinerade är hur får man tag i en boardbag som passar bra till formulabrädan (gaastra)?

    bicless svarade 13 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • swe-496

    Medlem
    9 september, 2010 vid 04:10

    Kolla med butiken i Getskär Stora Höga.
    http://www.gunsails.se
    Jag köpte min därifrån. Kostar 1089:-
    Jag är helnöjd med min bag…

  • maglu

    Medlem
    9 september, 2010 vid 11:30

    Min förlängare gick också av igår. NP X3 som gick av i själva foten.
    Skönt att det inte var långt ut…
    Blev mycket piller för att få lös den, med allt trassel av tamp och plast. Orolig att nåt mer skulle dras sönder…eller smälla av fingrarna eller nåt, när jag försökte lossa på allt.

  • nachoman

    Medlem
    9 september, 2010 vid 14:27
  • rasmus_w

    Medlem
    9 september, 2010 vid 16:39

    Jag köpte en exocetbag från Kona Nordic till min formula.

  • tegelind

    Medlem
    9 september, 2010 vid 16:53

    Kolla med Surfspot.se dom har rea på bagar.

  • carl-r

    Medlem
    9 september, 2010 vid 18:55
    Maglu;630327 wrote:
    Min förlängare gick också av igår. NP X3 som gick av i själva foten.
    Skönt att det inte var långt ut…
    Blev mycket piller för att få lös den, med allt trassel av tamp och plast. Orolig att nåt mer skulle dras sönder…eller smälla av fingrarna eller nåt, när jag försökte lossa på allt.

    Var det us-cup?
    Jag har en sån med och sett bilder på hur dom går av, så jag spanade efter förlängare med en massa metall i vid rullarna. Jag fastnade för Aeron’s förlängare för US-cup som verkar rätt stabbig hittils. Linan går inte riktigt lika vackert som på NP’s men bra nära. Det är stora rullar och lätt att dra.
    Jag har några bilder på den när jag har riggat 11’an, ifall det är av någon nytta.

  • maglu

    Medlem
    10 september, 2010 vid 06:39

    Det var Pin.
    Men den gick av en bit in, där nitarna håller plastfoten i röret.
    Var en begagnad förlängare men som såg fräsch ut. Har en exakt lika dan som är ny.
    Hoppas den håller.
    Formula känns lite mer obehagligt när något går sönder. Man har lätt att ta sig långt bort. Stora saker som är svåra att hantera så fort det blir något litet fel på trimmet.

    Telefon med sig när det börjar bli kallt, känns än mer viktigt….

  • jester

    Medlem
    10 september, 2010 vid 08:01

    Spana in Prydes MXT-längare. Är betydligt kraftigare än något annat jag sett, och tamparna går spikrakt. Kräver dock ny mastfot.

  • swe-31

    Medlem
    10 september, 2010 vid 09:44

    Efter att ha haft en massa olika mindre bra förlängare så valde jag till slut rätt.

    Köpte NP MXT, Har seglat med dem de 3 senaste säsongerna utan några som helst problem på mina formula rigger. Till och med orginaltampen kvar, har aldrig hänt tidigare, då bytte jag tamp 2 ggr per säsong.

    En dyr men riktigt bra förlängare, Rekomenderas.:laugh:

  • maglu

    Medlem
    10 september, 2010 vid 14:43

    Blivit mycket Formula… tre kvällar på raken i o-surfbara förhållanden annars denna vecka. Lär väl fortsätta så …
    Så blir väl att överväga MXT framöver om formula-intresset håller i sig.

    Grymt skönt att komma ut, istället för att sitta titta på trädtoppar som vajar aningen för lite för annan surf.

    …apropå board bag.

  • wallin

    Medlem
    10 september, 2010 vid 22:25
    SWE 496;630280 wrote:
    Kolla med butiken i Getskär Stora Höga.
    http://www.gunsails.se
    Jag köpte min därifrån. Kostar 1089:-
    Jag är helnöjd med min bag…

    Tack för tipsen men jag har redan kollat med dem och de har inga och kan inte heller ta hem… Exocet-bagen passar tyvärr inte gaastra. Ska kolla Surfspot, men jag har hört att de inte har några bra.
    Min förlängare som gick av var faktiskt en neilpryde i kol. Nu kör jag med rsx-förlängaren istället. Den ska nog hålla!

  • wallin

    Medlem
    11 september, 2010 vid 18:52

    Nu är det här problemet ur världen för surfspot hade faktiskt en som fungera. Ungefär en halvmeter för lång och lite konstig form, men det får duga. Ses imorgon på MSC.

  • bicless

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 11:59

    Tekknos bagar är lite långa men kan man stå ut med det är de billiga och välsydda och skyddar bra.

    Mauisails har annars en ruskigt bra formulabag som är kortare med hela 10mm vaddering. Den är rätt dyr men man kan få ner priset 25% om man köper på förorder.
    http://www.surfspot.se/mauisails-formula-boardbag.html

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur får man tag i formulaboardbag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.