Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur högt kan man hoppa med kite?

  • kalle07

    Medlem
    23 augusti, 2012 vid 20:18

    tidigare kunde man kolla in shadowbox-live.com men vet inte om de blivit uppköpta eller gått i kk
    om ni letar lite så kan man ladda ner lite rides…
    som sagt världseliten 20-25m, Båstad Mårten minst 50-60 fot = 15-18m (mårten du får svara själv)
    en bra kitsurfare ca 8-12m
    håller med att varje hopp som är en bra bit högre ä tidigare känns fortfarande riktigt bra.
    PS.. hoppa inte över ngt du inte vill landa på:-)

  • roggan

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 16:49

    Jag är nybörjare fortfarande och kan säga att det är sjukt läskigt att komma upp högt när man fortfarande tappar kiten i vissa hopp. Slår sig ganska bra skulle jag tro om man ramlar från några meter där det bara är säg 70cm djupt.
    Jag vågar bara hoppa med min nia och med min 12 som jag känner jag har bättre koll på. Jag drog till i min 15 för ett tag sen och fick lyft av en by. Blev rädd som fan.
    Normalt gör jag bara små hopp på kanske 1,5-2 meter högt så när det väl började stiga mot lätt det dubbla var det inte kul. Hade tur så kiten flög när jag landade. Släppte säkert lite på bommen när jag blev rädd så landningen blev ganska hård och rusade fort down wind när jag landat. Sen ramlade jag men var glad jag inte slog mig.

    Kanske kan vara ett tips till er som tröttnat på att bara hoppa 10meter+ högt. Skicka upp nått riktigt riktigt stort med långa linor så ni är överriggade som satan och ryck bommen i botten. Gissar att ni får en kick igen.
    Kanske inte så bra då jag hört men inte vet om det stämmer att det blåser ca dubbelt så mycket ca 50 meter upp. Kommer man upp 25 30 meter kanske det blir en jävla flygtur vad vet jag. Men någon av er som hoppar högt som tusan och inte får kick av det kan ju testa och återkomma med info.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur högt kan man hoppa med kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.