Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur kommer du till havet?

  • Hur kommer du till havet?

    Publicerad av hanness på 22 april, 2008 vid 13:08

    Jag bor på styrsö utanför gbg och tar surfgrejerna på lastmoppen, men så kom jag att tänka på hur gör alla som inte har lastmoppe? Man kan ju åka bil men om man inte är 18 år så är det kört.

    Hur gör ni för att ta med surfgrejorna till havet?

    nlc svarade 15 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • drakglenn

    Medlem
    22 april, 2008 vid 20:47

    Nu har jag snart kört bil lika länge…… som man inte fick det:tongue: , men skulle gissa att det allra vanligaste är en cyckelkärra av något slag. har själv haft ett gäng, den senaste och bästa kärran är en barncyckelkärra med snabbfäste på cykeln/arna, helt ihopfällbar dessutom, enda modifieringen är ett rör som förlänger avståndet mellan cykel och kärran, Jula butiken säljer dem nya för 800:- men finns säkert en uppsjö begagnade, mitt tips till bil-lösa:laugh:

    //Glenn

  • mr_johan

    Medlem
    23 april, 2008 vid 17:52

    @Drakglenn 460246 wrote:

    Nu har jag snart kört bil lika länge…… som man inte fick det:tongue: , men skulle gissa att det allra vanligaste är en cyckelkärra av något slag. har själv haft ett gäng, den senaste och bästa kärran är en barncyckelkärra med snabbfäste på cykeln/arna, helt ihopfällbar dessutom, enda modifieringen är ett rör som förlänger avståndet mellan cykel och kärran, Jula butiken säljer dem nya för 800:- men finns säkert en uppsjö begagnade, mitt tips till bil-lösa:laugh:

    //Glenn

    precis! om det annars bara handlar om några hundra meter så funkar en plastback med två hjul på ypperligt. alla småsaker i backen, bräda, mast och segel uppepå och ett band runt som håller ihop allt. billigt och praktiskt

  • kesse

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 21:20

    Jag kastar grejerna på en skottkärra och drar ner till vattnet, privilegerad så att säga.

  • woodleaflay

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 09:06

    @HannesS 460088 wrote:

    Jag bor på styrsö utanför gbg och tar surfgrejerna på lastmoppen, men så kom jag att tänka på hur gör alla som inte har lastmoppe? Man kan ju åka bil men om man inte är 18 år så är det kört.

    Hur gör ni för att ta med surfgrejorna till havet?

    Jag har byggt ett ställ på en cykel kärra från Jula. (Hobby heter den) Där kan jag få med segel och rigg under brädorna och brädan på toppen. Går att cykla med eller dra för hand.

  • safesurfer

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 12:22

    Har haft körkort i många år men eftersom jag bara behöver bil för surfandet och ahr stuga 1km från havet känns det onödigt dyrt med bil. Har köpt en sådan här kärra till cykeln ska bli spännande att testa. Den är lite kort men hoppas det funkar ändå.
    http://www.carryfreedom.com/Y-Frame.html

  • ola_p

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:56

    Jag riggar på gräsmattan, tar grejerna på huvet och knatar 50 meter ner till stranden. Fast oftast blir det faktiskt bil, åtminstone 11 mil till vågsegling.

  • nlc

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 08:21

    Oftast bil här “hemma” när alla grejorna och familjen ska med, men på “landet” blir det skottkärra ner till vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur kommer du till havet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.