Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur lagar man bäst en torrdräkt??

  • Hur lagar man bäst en torrdräkt??

    Publicerad av surfbulten på 4 februari, 2002 vid 06:48

    Tjenare!
    Jag undrar om man kan få råd om vilket lim man skall använda för att limma ihop en dräkt?? Har fått hål i armhålorna samt skrevet, gissa att det blir kallt när vattnet kommer in den vägen så det vore bra om man kan få lite råd om vad ma skall använda och gärna var man kan köpa det också.

    Tack på förhand

    Surfbulten

    anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 februari, 2002 vid 09:58

    Köp det dyraste neoprenlimmet du kan hitta om du väljer att limma själv!

    Dykaffärer brukar ha dyra bra limmer. Just armhålan påfrestas väldigt mycket varje gång du tar av och på dräkten. Därför kommer lim av typen “billigare kontaktlim” inte att fungera. Det är helt enkelt för “hårt” i förhållande till hur mycket materialet töjer sig. Sömmen spricker upp när du påfrestar den. Hade skadan varit t.ex. mitt på vaden, skulle säkert billigare limmer fungerat. Där är inte påfrestningen så stor.

    Jag hade nog lämnat in dräkten på lagning och sett till att få sömmarna tejpade också…dyrt men garanterat hållbart!

    /BAltazarr…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur lagar man bäst en torrdräkt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.