Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur länge håller jointarna?

Taggad: 

  • Hur länge håller jointarna?

    Publicerad av rasmus_w på 21 juni, 2005 vid 16:17

    ..eller är det normalt att helt nya jointar ser ut som s när man seglar med stora formulasegel? Jag bytte min i slutet av hösten och har bara seglat en handfull gånger, men den ser alltid ut som ett s när jag har fullt drag i 9,7:an. Är materialet för klent för formulasegel eller håller de fast de ser ut så? Med mindre segel märks inget sånt. Jointen kommer från streamlined.

    Det känns som att det går en del pengar om man ska behöva byta joint varannan månad.

    rasmus_w svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 13:09

    Mina jointar tar slut efter ett par rejäla halsbloss.

  • militaren

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 18:34

    att rekomendera är att byta dem till varje år om man surfar mycket. men dom håller längre än så. men som sagt är det bättre att vara på den säkra sidan, det är ju inte kul att den pajar när man är långt ute wink.gif.

  • fjant

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 19:10

    Då gissar jag att dina weed-fenor inte blir särkilt långlivade heller! wink.gif

    /Fjant

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 12:04

    Tror inte att det är någon fara, jag har seglat med samma joint i tre säsonger, och vad jag har hört så skall en äkta streamlined joint vara något av det bästa som finns. Själv kör jag med NPs Power U-Base.

    I de fall när en joint har gått av i förtid beror det nästan alltid på att rotationen i mastfoten är dålig så att man skjuvar av jointen. Det kan bero på att kostruktionen på mastfoten är kass eller att man låser rotationen med tackstrapen.

    //JIMMY

  • rasmus_w

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 12:15

    Låter ju rätt bra. Problemet är väl mest att jag inte seglat med andra formulaprylar än mina egna och inte vet om det är normalt att jointen ser ut som ett S. Belastningen i sidled borde ju vara rätt enorm med ett sånt segel, så det känns inte konstigt att de blir så, eller att den töjs ut rätt bra när man drar rigg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur länge håller jointarna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.