Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur lär man sig segla 90 liters bräda?

  • Hur lär man sig segla 90 liters bräda?

    Publicerad av noob_master på 19 september, 2010 vid 08:16

    Jag har köpt en 90 liters bräda med 5,7 segel och tidigare har jag seglat en gammal bic bräda (typ 140 liter) jag undrar om någon har ett tips på hur man bäst lär sig segla den nya brädan.:confused2:

    sailing4life svarade 13 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • claes6

    Medlem
    19 september, 2010 vid 08:40

    En prestigelös attityd och en massa tid på vattnet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 september, 2010 vid 09:05

    Kör på strand med pålansdvind så Du slipper tranportsträckor på vatten i icke planing. Det är jobbigare att segla liten bräda i icke planing än istroppat i selen! LYCKA TILL /Herr Pelegrin

  • Knatte

    Gäst
    19 september, 2010 vid 09:33
    Noob_master;631861 wrote:
    Jag har köpt en 90 liters bräda med 5,7 segel och tidigare har jag seglat en gammal bic bräda (typ 140 liter) jag undrar om någon har ett tips på hur man bäst lär sig segla den nya brädan.:confused2:

    Jämn vind och gärna pålandsvind som tipset ovan säjer en förursättning:tongue:
    Kan du vattenstart och gipparna?? Annars är ett bra tips att kolla på vindsurfingklipp på youtube eller någon bra instruktionsvideo så att man teoretisk vet hur man skall bära sig åt.
    Men framförallt tiden på vattnet är det viktigaste och aldrig fel att ha någon kompis som kan surfa med som bollplank:grin:

  • surfslusken

    Medlem
    19 september, 2010 vid 09:50

    Testa med övning, hjälper inte de så bör du kränga brädan på rot!

  • sailing4life

    Medlem
    19 september, 2010 vid 11:29

    hur slår man med en 90 liters bräda?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur lär man sig segla 90 liters bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.