Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur liten vågis kan man köra?

  • vindsokaren

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 16:35

    som ser ut så här:

    DSC06971.jpg

  • svenne

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 18:03

    Jag har också några vågisar liggandes som fås för en femhundring.
    Ett par av dem garanterat quadifierbara. 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 09:00

    den ser fin ut på bilden..men jag är lite feg och tror jag ska gå in över 90 liter allafall.

    “quadifierbara” – betyder bygga om till 4 fenor eller? varför vill man göra det?

  • dr-masse

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 09:03

    Om du skall ha en småbräda så tycker jag att 90 liter + är onödigt stort för en 77 kilos man som kan åka slalombräda.

    85 liter, runt 58 bred och rätt vågig freestylewave är ett sjukt välbeprövat framgångsrecept för en man i din viktklass. Du vinner inte mycket alls på en snäppet större (planing, stabilitet, lätthanterlighet), men förlorar desto mer (manöverbarhet, kontroll, mer kul i mer vind).

    Detta, såklart, förutsatt att man har en större bräda för dagarna med mindre vind. Och det har ju du.

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 10:35

    ok

    dr M. had me convinced…jag har gott om stora brädor faktiskt..
    jag får ta en sväng förbi Tyresö och kolla på vindfantastens bräda helt enkelt..

  • dr-masse

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 10:48

    Vindsökarens bräda är absolut en klassiker, har själv kört en sådan (fast 2002, se bild) och 500 makaroner för en sådan i fint, även halvbra, skick är ju kalas.

    20110708_193041_5210_1_PRD_IMG_ZOOM_RRD_Wave_Cult_55_2002__9378.jpg

    Dock är det en riktig vågis och bör ej jämföras rakt av med en modernare freestylewave i samma volymklass, då den är smalare (55 bred, därav namnet) med tunnare häck och har mer kurva i botten.

    Som stabilt åk i mer och mycket mer vind är den dock klart bra och jag gillade verkligen den brädan.

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 12:13

    snygg är den också…
    ser dock ut som en us-box…går det att få tag på sådana fenor fortfarande?

    /mårten

  • canoya

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 12:43

    Vågfenor ( och även mindre freeridefenor) för US-box är vanliga i butikerna och på köp och sälj här.

    /Håkan

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 13:32

    jo jag har sett dem, men mestadels på rea och jag trodde de var på väg ut. trodde att power box var den nya standarden

    men det var ju bra antar jag

  • svenne

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 14:14

    Du kan ju försöka få i en Powerbox i en vågbräda utan att boxen sticker upp på ovansidan. 😉

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 15:31

    fast det vill jag inte…då lämnar jag in den på boardcorner…

  • vindsokaren

    Medlem
    15 juni, 2012 vid 21:16

    Asså rrd fifty five rätt lik min andra vågbräda från 08 men lite smalare lite längre något senare planing än dom nya vågisarna.
    men polykevlar håller bättre om man gillar att dansa med stenarna på Torö

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur liten vågis kan man köra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.