Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

  • Hur många kör fortfarande C-Kite?

    Publicerad av mcdplb på 31 december, 2006 vid 08:55

    Gott slut på 2006 och ett Gott Nytt 2007 på er alla. Har varit i “Kitesurf Karantän” under en längre period 🙁 Har lovat mig själv att 2007 skall det bli ändring på det. Har konstaterat att jag bara har en drös C-Kites och undrar hur många av er som fortfarande kör med C respektive SLE? Har läst så mycket olika åsikter 🙂

    GOTT NYTT PÅ ER ALLA!

    gurra_g svarade 17 år, 4 månader sedan 36 Medlemmar · 68 Svar
  • 68 Svar
  • johanw

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:12

    jag kör c-kite

  • gurra_g

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:27

    Smaken e som baken… Jag gick över från c till Eh ripper och går aldrig tillbaka till c!
    Det tog nästan en veckas körning innan jag helt gillade den…

    Jag diggar det stora vindregistret hårt, e ju väldigt många fördelar med det…
    Sen att den e snabb som en vessla o explosiv som en atombomb e ju inte heller helt fel 😉

  • gogga

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:43

    För tillfället är C det enda rätta för mig.

  • gurra_g

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:57

    Ja du märker ju själv att folk gillar båda… Prova runt lite om du kan!
    Men som sagt kan ta lång tid innan man vänjer sig med BoW/Sle…

    Om du kör i inlandet eller på spots där det brukar kunna va mycket “stråkvind” o byigt tycker jag att Bow/Sle regerar…

    Men som sagt prova om du kan!

  • edorf

    Medlem
    31 december, 2006 vid 12:11

    C-kite 😀

  • patrikol

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:19

    C-kites Raven för 2007
    2008 Blir det nog en Shock Wave för mycket vind och vågor!

  • topy

    Medlem
    31 december, 2006 vid 17:43

    Båda har sina små för och nackdelar, största fördelen är mer depower med bow.
    Idag i Ängelholm med EH Beast 10.
    MVH tomas

  • falsterbo

    Medlem
    31 december, 2006 vid 18:01

    Om man är nybörjare, ska man börja med en c-kite som första kite eller kan man gå direkt till bow?

  • davids

    Medlem
    31 december, 2006 vid 18:30

    Kör fortfarande C kite.. antagligen som ända person här i Perth, eller åtminstonde väldigt väldigt få som kör det. Det jag märker här iaf är att folk som kär C kite har lite bättre koll än de med bow här iaf. Såklart går folk kurs lär sig lite och köper en bow kite så alla som varit med ett tag kör C.. För tillfället har jag inte provat någon bow som jag gillat så jag håller mig till min gamla C så länge:D

  • guran

    Medlem
    31 december, 2006 vid 18:47

    North vegas, går väl som hybrid, vad nu det är igentligen

  • davids

    Medlem
    31 december, 2006 vid 19:51

    @Guran 356899 wrote:

    North vegas, går väl som hybrid, vad nu det är igentligen

    Exakt… nu har vi “hybrider” också.. Håller med… vad ska man kalla de? Tillverkarna själva vill ju inte kalla det bows eller SLE utan hybrids så… Frågan är, och den är intressant, var ska det sluta? Vad händer 2007/08…

  • skanepaul

    Medlem
    31 december, 2006 vid 23:24

    c kite inget annat!!

  • arnolderik

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 01:45

    C kites rockar!! kör rhino 5 slingshot 05 och eh freeride 05,deduger til mig iaf. gott nytt. mvh Erik

  • wims_lkp

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 03:04

    Dom som tror sig vet får gärna rätt mig, men JAG tycker de är mer drag i C-kite. De är punk slut för så är de! Kör också rhino 05.
    Ja har testat Best och Cabrinha bows, kanske tror ja att de är så för att ja inte har testat länge nog. Men iaf än är ja fan inte säker på bow. Men dom är otroligt sköna att köra.. De kanske är därför folk kör Bow. Men de gör dom inte till bättre kits, de är ju drag man vill ha..

  • nic

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 10:47

    @MCDPLB 356744 wrote:

    Gott slut på 2006 och ett Gott Nytt 2007 på er alla. Har varit i “Kitesurf Karantän” under en längre period 🙁 Har lovat mig själv att 2007 skall det bli ändring på det. Har konstaterat att jag bara har en drös C-Kites och undrar hur många av er som fortfarande kör med C respektive SLE? Har läst så mycket olika åsikter 🙂

    GOTT NYTT PÅ ER ALLA!

    Provade massor av bows/hybrid i början på året för att reda ut vilken jag skulle komplettera med till mina c-kites för lite vågridning.

    Eftersåt satte jag ut alla c-kites på annons. Har aldrig varit så nöjd med mitt val.

    Provade dock en c-kite igen för ett tag sedan, haha, riktigt hemskt när man vant sig vid bow.

    För nybörjare är det inget att tveka på. C-kite är för smalt jämfört med flatkites.

    nic

    (Tips till alla som gillar c-kite här ovan. De som låter som er har jag fått bäst feedback på när jag lånat ut mina Ozone Instinct på stranden. Inte sällan har de köpt Instincts senare. Ofta grymt negativa/skeptiska innan men helt lyriska efter test. Antagligen för att känslan är samma som c-kite fast med en extra gaspedal ungefär…)

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.