Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

  • arnolderik

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 21:13

    @Pepä 357592 wrote:

    Så du är inte hardcore då? Det är ju endast med C-kite man har full kontroll på vad kiten håller på med. Dessutom lär man sig inte kanta när man kör med 100% depower vilket kan leda till ännu mindre egentlig kontroll. Bow-kites är och förblir kitehistoriens största misstag. Om man nu vill kalla det kite…

    De é fan sant det där, speciellt med att man inte lär sig kanta. C kite lär en att hålla i tills man får blodsmak och man lär sig kontrollera kraften med brädan

  • cortex

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 22:12

    Inte för att jag har något emot C-kites… men BOW-kites och foils med jätte-depower har gjort det möjligt att köra på spots (och ha kul) som tidigare var en jävla plåga att köra på eftersom de har så byiga/kassa vindar.

    Men visst, jag började på en tvålinors CO2’a. Så nog fanken har man gått i den hårda skolan.
    Om jag hellre hade börjat med en modern kite? Självklart! Då hade jag utvecklats ungefär 100 ggr fortare det första året då man gick och slet som ett djur på Stockholms byiga spots.

    Bara att höra med kiteskolorna; de jag pratat med har märkt en enorm skillnad i inlärningskurvan jämfört med när de körde med gammaldags C-kites.

    Å andra sidan finns det nu C-kites som har bamsedepower jämfört med hur det var för ett par år sedan…

    Oh well. Alla har olika preferenser på vad just de vill ha i sin kite. Tur att inte alla tycker lika; då hade det varit jävligt långtråkigt. :laugh:

    /Kaj(Tech)

  • kasimir

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 23:17

    Med de nya kitesen får vi nog inte vara med in extremsportfacket längre. Fan ingen xtremt med jätte depower och säkerhetssystem, som att gå på Rosendals julbasar ungefär, bara jättetråkigt:D

  • snygging

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 14:10

    En annan intressant fråga är hur många pissar fortfarande i våtdräkten???
    Jag gör det!!!!

  • niklas82

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 18:03

    jag med (10 ord)

  • psychonauten

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 17:24

    Jag brukar mest pissa i andras våtdräkter.

  • gurra_g

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 22:52

    @psychonauten 358654 wrote:

    Jag brukar mest pissa i andras våtdräkter.

    ett självklart måste som tack för lånet!

  • gurra_g

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 22:53

    eller om råkar se en liggandes på stranden…

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.