Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många vinterseglare i Stockholm?

  • dude

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 17:48
    Spray;444460 wrote:
    Vadå ingen gräns, om det är 20minus, surfar ni då också?

    Gräns o gräns. De e klart de beror på. Men blåser det sydlig storm eller kuling har det alltid än så länge vart en bra bit över nollgradigt.

    Kanske kylan, men även svståndet, har än så länge hållt mig borta från Väddö.

  • nachoman

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 21:04

    Har blivit vintersurfare i år! Sist jag var ute var det väl ca 3-4 grader i luften och lite mindre i vattnet och det gick fint det. Men minusgrader och is är väl en tänkbar gräns iallafall…

  • sinclair

    Medlem
    13 februari, 2008 vid 21:36

    Tänk om A-lagarna hade haft en sida likt Steffo, den kanske skulle haft ett namn som http://www.alco.se?
    Undrar om de hade diskuterat minimum temperatur för A-Lags röj på parkbänken? Är det vid 1+ eller vid 1+ grad och 2,5 promille i kroppen?

    Rätt trist inlägg, kom igen. Bättre kan du väl??!!!

  • marden

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 15:36

    satan va ni som inte har någon köldgräns måste ha trivts idag
    strålande sol o bra tryck i vinden, upp me era fina surfbilder från idag nu 🙂

  • svenne

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 16:12

    Fast på jobbet. 🙁

  • perrapops

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 17:22

    Trasiga mindre segel:( köper dock nya den 26:e:)

    Svenne, ser att du seglar sailoft, trivs du bra med dem? Har kikat på 5.0 och 5.7? och tror bestämt att valet faller på curve.

  • svenne

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 17:43

    Sjukt nöjd med mina Sailloft. Skulle inte tveka en sekund att köpa samma linje igen.

  • stoorfaen

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 18:40

    Ok…för att styra linan en aning…(sorry, men när vi har det på tråden): Sailloft eller Challenger!?!?!? Ge mig en vinnnare!

    Ps. Klubbhuset i Kapellskär får inte försvinna! Det är en del av Svensk brädseglarhistoria med såååå skön stil. Jag Vill också styra upp det! Skönt och kunna komma in bara känna stämningen, fixa lite tävlingar, langa lite käk, snacka lite skit och bara vara surfer…

    Sa jag att jag känner Polman?

  • perrapops

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 18:58

    Anders, den 26:e hämtar jag ett sprillans sailloft curve 5.0 och ett sailloft slam 5.9…

    Med mina nya motorer s´ka jag glida fram för kung och fosterland:)

  • svenne

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 21:35
    stoorfaen;444978 wrote:
    Ok…för att styra linan en aning…(sorry, men när vi har det på tråden): Sailloft eller Challenger!?!?!?

    Challenger är säkert bra. Men som jag skrev innan så skulle jag inte tveka att köpa Sailloft igen. Jag är schüükt nöjd med mina.

    @Perrapops: Varför köper du inte samma modell? En linje av samma modell är bättre än blandat.

    中文不是很辛苦,我发言,并宣读了太多。

  • perrapops

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 09:59

    Sailloft verkar superbra, har läst recensioner om dem och de verkar vara segel av kvalite och prestanda.

    Jo jag vet att egentligen skulle jag vilja ha två curve, men tyvärr så hade Mattias slut på curve i större storlekarna.
    Kanske ska vänta tills 2008:orna kommer in..
    Hm, lite lkuven nu, eller så köper jag 5.0 nu och väntar med den större storleken.
    Föresten Svenne, hur går det att rigga seglen på vanliga sdm master?
    Kan man köra 5.0 på 430 utan att de känns konstiga?

    @Filipl, ledsen att tråden springer iväg på annat håll…

  • svenne

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 11:39

    Funkar med både 430 och 400, standard och rdm. Det blir självklart styvare med 430, men om det blåser mycket eller är byigt så går det att rigga 400 och få en mjukare topp som luffar bättre.

  • perrapops

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 19:47

    Fick mina segel nyligen, ett sailloft curve 5.3 och ett slam 6.1 Är supernöjd med dom än så länge, har bara provriggat och tittat på dom eet 20-tal ggr..:)

    Tanken är att byta ut slam , mot ett 6.2 curve 08:a längre fram i vår:)

    Svenne, seglen ser jäkligt rejäla ut, kvaliten verkar super?

    Kan man få på bra spätta med dom?

  • stoorfaen

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 20:06

    …och hemma har en uppsättning fina challenger precis landat…i feel the need…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många vinterseglare i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.