Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ska man surfa utan bil?

  • stinger

    Medlem
    7 april, 2010 vid 14:51
    surfslusken;605136 wrote:
    Tänkte ja eventuellt skulle byta ut 145 litaren mot nåt mindre i år. Du, Knatte mfl har
    säkert nåra bra tips på vad som passar bäst???

    Jag tror du kan behålla den bara du plastar i lite mer fenboxar typ 5-6 st eller nåt

  • speedkenta

    Medlem
    7 april, 2010 vid 15:59
    Rasmus_W;605031 wrote:
    Jag jag skrev i en annan tråd (Konsten att släcka en brand i motorrummet… – http://www.Surfzone.se) så fick jag en liten motorbrand i min Multivan på skärtorsdagen och fick den bärgad till märkesverkstan. Pratade med dem idag och fick veta att “just nu bokar vi verkstan för slutet av maj”. Bussen ska alltså stå och rosta på verkstan i två månader innan de börjar titta på den. Tänk om man hade tecknat en sån där extra hyrbilsförsäkring…

    Nu har jag förvisso en del jourer plus ett bröllop och vårrustning/sjösättning av båten som lär ta en massa dyrbar surftid, men nåt borde jag kunna surfa. Hur? Spontanhyra bilar när vinden kommer brukar vara meckigt och äta upp halva dagen, plus att man säkert inte hittar en billig och bra bil på studs.

    Ett sätt kan väl vara att försöka placera formulan nånstans nära vatten och kollektivtrafik. En tripp till Öland på kristi flygare lär jag fixa hur som haver.

    Vilka hyrbilsfirmor är bra och vilka suger? Finns det nån kombi som har plats för en formula i skuffen? Helst ska en freewave, en vågis och resten av kittet gå att klämma in.

    Innan jag hade wv-buss hyrde jag ibland en Nissan Note på Statoil. Är dagens motvarigheter lika bra?

    En sak har jag lärt mig
    Laga aldrig en bildjävel i S-Holm
    Punkt ett dom kan inget och är 3 ggr dyrare än på landet
    Vi brukar lämna in våra bilar i bläsinge på Öland (mekonomen)
    En rep som märkes verkstaden tog 11 000kr för kostade 3250 kr där
    Så fram med bogserlinan och dra ner bilen. Medan den står där kan du ha surfprylarna i
    bära till surfstället på östra sidan gångavstånd
    Släng Formulan vid min husvagn på Haga
    Kenneth
    Kan vara kul för mig och titta på

  • poppo

    Medlem
    7 april, 2010 vid 18:16
    Kiropraktorn;605139 wrote:
    Ang Öland Kristiflygare så har jag planer på att åka ner. Tänkte försöka låna ett öppet släp, fylla det och taket med surfprylar och sen fylla bilen med surfare (saab 9-5). Kanske är rimligt med max 3 beroende på hur mycket prylar alla ska ha med. Hör av dig om det låter intressant. Mvh Urban

    Tycker du siktar lite lågt om du har en 9-5:a med släp….

    3 glada laxar som åkte till västksuten över helgen i min gamla golf för några år sen, klassisk “GC-packning”. 2 brädor var såklart. (har postat den förr i en gammal tråd om bilpackning):
    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=8909&d=1107867234[/img]

  • macedu

    Medlem
    7 april, 2010 vid 19:04

    va fan…. ser ju ut som de där skojbilderna med för mkt folk i och på bilen……. Bra jobbat.
    Var det ingen som stoppade Er?

    /mac:grin:

  • Knatte

    Gäst
    7 april, 2010 vid 19:09
    surfslusken;605136 wrote:
    Tänkte ja eventuellt skulle byta ut 145 litaren mot nåt mindre i år. Du, Knatte mfl har
    säkert nåra bra tips på vad som passar bäst???

    Bara fråga, så skall jag ställa upp med slagkraftiga tips 😉

  • blueride

    Medlem
    9 april, 2010 vid 08:25
    poppo;605163 wrote:
    Tycker du siktar lite lågt om du har en 9-5:a med släp….

    3 glada laxar som åkte till västksuten över helgen i min gamla golf för några år sen, klassisk “GC-packning”. 2 brädor var såklart. (har postat den förr i en gammal tråd om bilpackning):
    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=8909&d=1107867234[/img]

    Nej nej nej, inte sååå..

  • poppo

    Medlem
    9 april, 2010 vid 09:36
    blueride;605457 wrote:
    Nej nej nej, inte sååå..

    jo precis så! ni veeeeeet…..

  • lars_k

    Medlem
    9 april, 2010 vid 12:23

    Hehe, vet du vad som händer i en undanmanöver (typ älgtest)? Bilen hamnar ovanpå brädorna…brädmos. Scheisse.

  • dr-masse

    Medlem
    9 april, 2010 vid 12:29
    Lars_K;605508 wrote:
    Hehe, vet du vad som händer i en undanmanöver (typ älgtest)? Bilen hamnar ovanpå brädorna…brädmos. Scheisse.

    Åh, vilket ofelbart leder mig in på ett gammalt minne om en Fiat Abarth packad helt och hållet enligt “poppo-metoden” som gavs ett litet älgtest på vägen ner till Varberg en halv mansålder sedan… jag var ej med i bilen, men kan informera om att trots en hel, fin volt så klarade sig brädorna oskadda… 😀

  • kiropraktorn

    Medlem
    10 april, 2010 vid 17:16
    poppo;605163 wrote:
    Tycker du siktar lite lågt om du har en 9-5:a med släp….

    3 glada laxar som åkte till västksuten över helgen i min gamla golf för några år sen, klassisk “GC-packning”. 2 brädor var såklart. (har postat den förr i en gammal tråd om bilpackning):
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=8909&d=1107867234[/IMG]

    Klockrent ! Ja jag siktar nog lite lågt……För att jag ska komma upp i samma nivå ska vi väl vara 5 pers med 3 brädor och 5 segel var……

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ska man surfa utan bil?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.