Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur tränar ni (förutom windsurfingen)?

  • rasmus_w

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 13:55

    @filipl 480688 wrote:

    Någon som har tips om sätt att träna underarmarna på?

    Det jag själv kört, och tänker köra, är underarmscurls med skivstång och handklämma där jag gör mycket långsamma repititioner med alltså ganska statisk belastning.

    Filip

    Om man ändå håller på och kör en massa tunga övningar på gymmet så är en av de enklaste metoderna att helt enkelt vägra använda dragremmar. Gör man t.ex. ett set marklyft med mycket vikt på stången så får underarmarna jobba hårt, har man sen hantelrodd, chins, latsdrag och en massa andra övningar som går ut på att dra med underarmen ungefär i dragriktningen så kommer underarmarna få jobba mer eller mindre statiskt under nästan hela träningspasset.

    Sen har jag såklart en gyroboll i metall. Nästan tung nog att funka som hantel, och att sätta rejäl fart på rotorn ger mjölksyra nästan bums.

  • filipl

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 15:21

    @Rasmus_W 480754 wrote:

    Om man ändå håller på och kör en massa tunga övningar på gymmet så är en av de enklaste metoderna att helt enkelt vägra använda dragremmar. Gör man t.ex. ett set marklyft med mycket vikt på stången så får underarmarna jobba hårt, har man sen hantelrodd, chins, latsdrag och en massa andra övningar som går ut på att dra med underarmen ungefär i dragriktningen så kommer underarmarna få jobba mer eller mindre statiskt under nästan hela träningspasset.

    Sen har jag såklart en gyroboll i metall. Nästan tung nog att funka som hantel, och att sätta rejäl fart på rotorn ger mjölksyra nästan bums.

    Tack för tipsen!

    Vad är en gyroboll, var köper man en sådan?

    Filip

  • nlc

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:53

    Typ en sån här. Men jag tycker inte att de ger någon större underarmstyrka. Bättre isf att träna med lite fria vikter för att få up “nypet”.

  • nlc

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:57

    Kolla denna tråden också för tips på träning förutom vindsurfing.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur tränar ni (förutom windsurfingen)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.