Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur vet man om man har för hård mast?

  • ian

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 18:39

    @Knatte 493202 wrote:

    Kika på denna manual:
    http://www.neilpryde.com/images/en/downloads/ws_rigging_guide_2007_en.pdf
    http://www.gunsails.de/foto/artikel/Trimguide_031105.pdf

    Där kan du nog få bra tips på riggningen och hur man skall dra tamparna..

    ville någon glänsa där eller?

  • Knatte

    Gäst
    22 augusti, 2008 vid 18:46

    @Ian 493215 wrote:

    ville någon glänsa där eller?

    Nä 🙂 snarare var din Gaastra länk död “Objekt hittas ej”
    Då fick jag rycka ut och fixa några länkar som lirade bättre 😉

    Objektet hittas ej!

    Den efterfrågade adressen hittades inte på denna server. Länken på den tidigare sidan verkar vara felaktig eller inaktuell. Vänligen informera författaren av sidan om felet.

    Om du tror att detta beror på ett serverfel, vänligen kontakta webbansvarig.
    Error 404
    gaastra.com
    Fri Aug 22 20:44:31 2008
    Apache/2.2.4 (Linux/SUSE)

  • stinger

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 19:36

    http://www.simmersails.eu/ finns video-rigguide för crossover så du vet hur det ska se ut.

  • guustav

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 23:47

    Tänkte för en gång skull flika in här och berätta att jag har EXAKT samma spörs som Dragenrof med mitt i princip nya 6,2 Crossover från 2006. Alla andra segel jag har och har haft, vilket är ett tiotal, har jag inte haft problem att få bra fladder och buk på men Simmerseglet passar tydligen inte mina master. Har provat på fiberspar 430 och även min 460. Använder butplug och drar med clamcleat för alla kungar i sverige men tyget ser ut som en plywoodskiva! Är det helt avgörande med att ha rätt böjkurva på masten för att få ordning på det här? “Dra hårdare, trä linan rätt och använd rätt tampar” köper jag inte..:-)

  • dragenrof

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:36
    Guustav;493262 wrote:
    Tänkte för en gång skull flika in här och berätta att jag har EXAKT samma spörs som Dragenrof med mitt i princip nya 6,2 Crossover från 2006. Alla andra segel jag har och har haft, vilket är ett tiotal, har jag inte haft problem att få bra fladder och buk på men Simmerseglet passar tydligen inte mina master. Har provat på fiberspar 430 och även min 460. Använder butplug och drar med clamcleat för alla kungar i sverige men tyget ser ut som en plywoodskiva! Är det helt avgörande med att ha rätt böjkurva på masten för att få ordning på det här? “Dra hårdare, trä linan rätt och använd rätt tampar” köper jag inte..:-)

    Skönt att man inte är ensam om detta 🙂 Tycker jag gör allt rätt… Men man kanske ska låna en mast av någon vänlig själ för att se vad det blir för skillnad.

  • ian

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:47

    @Guustav 493262 wrote:

    Tänkte för en gång skull flika in här och berätta att jag har EXAKT samma spörs som Dragenrof med mitt i princip nya 6,2 Crossover från 2006. Alla andra segel jag har och har haft, vilket är ett tiotal, har jag inte haft problem att få bra fladder och buk på men Simmerseglet passar tydligen inte mina master. Har provat på fiberspar 430 och även min 460. Använder butplug och drar med clamcleat för alla kungar i sverige men tyget ser ut som en plywoodskiva! Är det helt avgörande med att ha rätt böjkurva på masten för att få ordning på det här? “Dra hårdare, trä linan rätt och använd rätt tampar” köper jag inte..:-)

    Har du provat att dra mer nedhal?

    citat, spinal tap: “these go to eleven.”

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur vet man om man har för hård mast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.