Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hurghada, Egypten

  • Hurghada, Egypten

    Publicerad av hans01 på 17 september, 2008 vid 07:18

    Hej!

    Jag och och min familj funderar på att resa med en annan familj till Hurghada i påsk (2009). Tänkte därför se om det finns någon som kan dela med sig lite av sina erfarenheter och då speciellt med tanke på hur orten fungerar för en barnfamilj. Det jag närmast tänker på är om man alltid blir magsjuk, om man kan röra sig utanför hotellanläggningen (all inklusive) eller om man alltid blir antastad av ortsbefolkningen, maten och naturligtvis vindsurfingen för mig som kan och för övriga som är mer eller mindre nybörjare.

    Nyfiken på svar

    Hans

    fghi346 svarade 15 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rosen

    Medlem
    17 september, 2008 vid 21:16

    man blir magsjuk, dock grymma tabletter därnere och man missar bara ett mål (men nästa efter äter man ju dubbelt)

    antastad blir man, el de tvingar in en och knappt så onda ögat hjälper. Dock är det bara att stjälpa i sig te, kaffe o läsk för det brukar dem bjuda på i affärerna

    vindsurfingen tänkte jag inte på (3år innan nytändning), var ganska stilla och vi snorkla mest.

    i efterhand fick jag höra om terrorhotet och så, det var vaktbås med stationära kulsprutor i många korsningar, men det kändes inte osäkert om man som jag inte hade koll på historien. Bussresorna till pyramiderna o kairo kan man skippa om det oroar.

    var där typ hösten 04

  • spoonerhbg

    Medlem
    18 september, 2008 vid 09:33

    Gjorde en resa dig med all inklusive, två veckor. Femstjärningt hotell osv… Allt inom hotellets område var super, så fort du kom utanför så blev det rätt jobbigt måste jag erkänna. Antastande, glåpord osv. Varannan egyptier försökte blåsa en…och jag blev riiiiktigt magsjuk två ggr…. Kajtade inte på den tiden men känner folk som varit där o den biten ska vara bra. Se till att ha med er handtvätt innehållande alkohol så kommer ni hålla er på bättre avstånd från magsjuka. Bra resförsäkrning är att rekomendera, så får man ialla fall tillbaka pengar för de dagarna man varit sjuk…

  • jps

    Medlem
    18 september, 2008 vid 11:34

    Alkogel som används flitigt är att rekommendera som sagt var. Försök låta bli att hantera de allra snuskigaste sedlarna. Man kan allvarligt fundera på var en del av dessa varit någonstans…

    Undvik all typ av mat som inte hettats upp tillräckligt om du inte själv sköljt av den eller fått den direkt ur förpackning. (sallad, frukt, glass etc)

    Ingen dryck som inte kommer in i flaska eller burk. Ingen is etc

    Klarade mig själv och resten av familjen i Sharm en vecka utan problem genom dessa rätt enkla åtgärder. Lite tråkigt kanske men väldigt effektivt.

  • dante

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 14:01

    Jag lånar din tråd lite;) Hur är det med vågsurfningsmöjligheter här? Tacksamm för svar =)

  • jocla

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 19:49

    Låna tråd, bra idé, jag hänger på 🙂

    Finns det någon vänligt sinnad person som kan rekommendera ett bra hotell med krypavstånd till vindsurfuthyrning och som har barnpool och dylikt? Nära är bra, då är det bara att rycka en bräda och rigg när resten av familjen äter glass…

  • stewen

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 06:31
    jocla;510336 wrote:
    Låna tråd, bra idé, jag hänger på 🙂

    Finns det någon vänligt sinnad person som kan rekommendera ett bra hotell med krypavstånd till vindsurfuthyrning och som har barnpool och dylikt? Nära är bra, då är det bara att rycka en bräda och rigg när resten av familjen äter glass…

    Hotel Magawish var vi på. Ett helt okej hotell vid en jättefin sandstrand. Både Kite/vindsurf och dykcenter alldeles intill. Allt man behöver=)

    Angående magsjuka så käkade vi ute varje dag utan att bli dåliga. Så länge man håller sig till schyssta restauranger så tror jag det är det inga problem. Sen tvätta händerna med alcogel när man hållt i pengarna, speciellt de lägra valörerna

    Om man vill vara ifred ute på gatorna ifrån diverse försäljare ska man säga att man är ryss. De står inte högt i kurs där nere 🙂

  • jocla

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 21:16

    Tack, jag får ta och kolla in det hotellet.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 07:51

    Magawish är kanontrevligt. Jag var där två veckor i augusti och hade det bara funnits vind hade allt varit väldigt trevligt!

  • snuffe

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 08:27

    Skall med familjen till Hurghada nu i november. Vi skall bo på hotell Arabia Azur. Var ligger schyssta windsurfingcentran? Hittar några en bit bort, både norrut och söderut men det hade ju varit gott att slippa ta taxi. Misstänker att hotellets plankor knappast är så roliga att leka med. Vet någon om det finns windsurfing center mer mitt inne i Hurghada?

  • maca

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:31

    @jocla 510609 wrote:

    Tack, jag får ta och kolla in det hotellet.

    Tjena nästgårdsgranne,
    Var där i mars i år – hör av dig om du har frågor
    Ok ställe för enkelt surf och badliv med familj, se http://www.colonawatersports.com/hurghada/hurghada.html men det finns en par nackdelar du absolut bör känna till innan bokning – orkar inte skriva allt – hör av dig om du går i bokningstankar.

    Edit: Resor till “down town” krävs för en veckas vistelse om man inte vill ruttna på ställets alla ryssar med ett par vodka innanför västen innan lunch…

    /A

  • jocla

    Medlem
    2 november, 2008 vid 23:46

    @MacA 513566 wrote:

    Tjena nästgårdsgranne,
    Var där i mars i år – hör av dig om du har frågor
    Ok ställe för enkelt surf och badliv med familj, se http://www.colonawatersports.com/hurghada/hurghada.html men det finns en par nackdelar du absolut bör känna till innan bokning – orkar inte skriva allt – hör av dig om du går i bokningstankar.

    Edit: Resor till “down town” krävs för en veckas vistelse om man inte vill ruttna på ställets alla ryssar med ett par vodka innanför västen innan lunch…

    /A

    Kanon, jag hör av mig, inget är bokat ännu, någon tycker att bilderna från hotellet ser tråkiga ut vilket har gjort att jag blivit tvungen att kolla runt lite mer…

    Och det där med vodka funkar åt bägge hållen, kan man supa sig själv snygg så ska man väl kunna supa ryssarna trevliga?

  • gegga

    Medlem
    4 november, 2008 vid 19:15

    Vy från luften inför landning!

  • fghi346

    Gäst
    10 december, 2008 vid 19:17

    A good Warlock will have them right back on you as soon as they wear off. We don’t need reduced durations on Diseases because we can Cleanse them, anyway. I mean, thanks for the mechanics change, Blizzard, but it doesn’t really do us any good. For more information of world of warcraft gold, please visit a the super wow website specialized in selling wow gold. We will serve you with cheap wow gold, cheap wow gold Items. Compared with other wow gold sellers, we are in advantage of selling the cheapest wow power leveling.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hurghada, Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.