Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huva eller handskar, köpråd

  • lars_k

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 17:49

    WORDS! Klipp upp dem så här annars får du kramp direkt:

  • spray

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 19:33

    Försvinner inte effekten om jag klipper bort 50% av neoprenet…?

  • lars_k

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 19:54

    Jo, om du simmar. Men håller du dej på plankan skyddar handsken mot vindens kyleffekt, samtidigt som du har bra grepp. Ett tjock neoprenlager i handflatan fungerar inte för vindsurfing. Greppet blir för tjockt och glidigt. Du får ta i så mkt att du snabbt får kramp. Vill du inte klippa sönder dina dyra fiskehandskar kan du ju köpa samma handskar som på min bild. Finns på Biltema för ca 99 spänn:
    http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=85135
    Annars finns ju Dakine CWM. Slutna men ändå med helt OK grepp, kostar ca 300 spänn på SP tror jag. De kan du simma med en stund utan att bli alltför kall.

  • rasmus_w

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 00:05

    @Oregistrerad 439349 wrote:

    Fryser alltid mer om händerna än huvudet, så jag tycker helt klart handskar är viktigast även om både och egentligen är ett måste för vintersurfing. Innan jag köpte huva klarade jag mig dock bra med mössa, men då handlade det bara om freeride åkning utan risk för att dyka ner i vattnet med huvudet före. Så om du måste prioritera tycker jag det beror på om din utrustning och hur hårt du satsar, dvs om det finns risk att du även doppar huvudet

    /johan

    Klart man inte fryser om huvudet, nånsin. Det är resten av kroppen som fryser om man inte håller huvudet varmt.

  • bicless

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 11:12

    Dakine handskarna är de varmaste jag provat, körde med biltemas uppklippta öppna handskar 2 säsonger sen och de är klart bättre än utan handske men dakines vante cold water är mycket varmare. Jag har inte frysit med denna, aldrig heller fått kramp då den har så tunt grepp (i kombination med tunn bom då förstås). Kvalitet på Dakine handsken är medelmåttig men värmen bättre än alla andra jag provat.

    Bicless

  • rydstrom

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 14:02

    När vi ändå är inne på ämnet huva så passar jag på att låna lite av tråden om det går för sig… Jag undrar om det är nån som vet vart man kan köpa huva till Batwing (rip curl)?…

  • saratoga

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:04

    Huva är bra! Jag höll i en livflotteövning igår utanför gbg, körde utan huva… förkyld samma kväll ;o) klart korkat!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huva eller handskar, köpråd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.