Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huvan innanför eller utanför?

  • rasmus_w

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 22:12

    @Tim.Eriksson 532085 wrote:

    Aha… Tack 🙂

    Glömde lägga till att om västen är i enkelnylon så spelar inte den biten nån roll.

  • kapten-k

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 22:21

    @surfslusken 532056 wrote:

    njäääe…..de där me tag team e inte min grej, kör helst solo. Hon får allt nöja sej me de ena eller de andra.

    Tror du missförstår mig… nåt som e skoj kan man ju göra flera gånger

  • oscar

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 07:27

    @Rasmus_W 532084 wrote:

    För att västen är i dubbelnylon vilket ger en vattenabsorberande yta ytterst. När det torkar kyls man av. Jag har för den delen inte upplevt att vattnet har tagit sig in via huvan.

    Som ingenjör så räknar man ut att det är bättre att köra västen ut och in. Då får man en blank titaniumyta som inte binder vatten utåt.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 08:34

    @Oscar 532116 wrote:

    Som ingenjör så räknar man ut att det är bättre att köra västen ut och in. Då får man en blank titaniumyta som inte binder vatten utåt.

    Om västen har titan på insidan ja. Sen vet jag inte hur skönt det är med huvan ut och in.

  • oscar

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 08:42

    @Rasmus_W 532126 wrote:

    Om västen har titan på insidan ja. Sen vet jag inte hur skönt det är med huvan ut och in.

    Men det vet jag….

  • mes

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 09:01

    Kan någon vänlig själ rekommendera en bra huva-tröja att ha utanpå dräkten? Jag köpte en Pro Limit Assault vinterdräkt och den är bra frånsett att den är löjligt låg i halsen (den är tamigf_n nästan v-ringad…diss på den!). När jag samtidigt har min o’Neill huva som är löjligt hög i halsen glappar det rejält och det flödar in massa vatten i ryggen.
    Jag måste mao täppa till…=någonting utanpå.

    🙂 Mes

  • oscar

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 09:08

    @mes 532333 wrote:

    Kan någon vänlig själ rekommendera en bra huva-tröja att ha utanpå dräkten? Jag köpte en Pro Limit Assault vinterdräkt och den är bra frånsett att den är löjligt låg i halsen (den är tamigf_n nästan v-ringad…diss på den!). När jag samtidigt har min o’Neill huva som är löjligt hög i halsen glappar det rejält och det flödar in massa vatten i ryggen.
    Jag måste mao täppa till…=någonting utanpå.

    🙂 Mes

    PLs egen väst med huva använder jag utanpå. Billig och smidig. Kör den dssutom ut och in så att vattnet rinnar av.

    Håller med dig om PLs låga kragar, suger!!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huvan innanför eller utanför?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.