Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-surf meeting 20110305 Muskö "Bruket"?

  • Ice-surf meeting 20110305 Muskö "Bruket"?

    Publicerad av kinetic på 27 februari, 2011 vid 19:07

    Vad sägs om att dra ihop ett litet “möte” typ det vi hade i Norrköping förra säsongen? Det är bra isar, både för 4-medesbrädorna o Pirate. Finns rätt stora ytor med. Parkeringen är det värre med, men det finns en vändplan typ 200m bort där det finns bättre med plats. Vore kul om Linköpings/Norrköpings -gänget kunde komma, o givetvis ett gäng från Uppsala! Kanske ett litet “speedrace” med GPS? Jag tycker det vore kul om vi blev några fler än jag o Pelegrin, kul att ligga o “race” mot varann:grin:. Finns det något intresse alls?

    Edit: Även ni utan egna plankor kan komma så klart, jag lånar ut min planka utan tvekan:)

    trimmarn svarade 13 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • vindsokaren

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 20:42

    Från min sida finns det def. intreese ,men bortrest den helgen-.
    Hoppas ni får ihop nåt får det är kul med mera folk ala tävlingar från öststaterna.

  • bicless

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 22:14

    Jag är trolige på, jag kanske kan fixa en extra bräda så kan jag ta med mig 2.
    Så om nån inte har bräda har jag en extra.

    Bicless

  • douglas-l

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 06:16

    Oåxen vi åker va om proggen ser bra ut!

  • surfen

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 06:47

    Jag ska försöka komma dit.
    Vi blir två Hibernor från Uppsala om proggen står sig..

  • oaxen

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 09:10

    Jag kan eventuellt åka på en bra progg.

  • kinetic

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 10:08

    Proggen behöver inte vara såååå bra. Igår tex var proggen kring 4-5m/s vilket stämde bra. Körde 7.3 med bra tryck/fart, gissar på farter kring 25knop som mest. Just nu lovar de ca 10m/s på lördag vilket är för bra, riktningen är dock inte den bästa men kommer man ut en bit så har man fri vind:).

  • douglas-l

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 10:28

    Några bilder från stället? Hur tar man sig lättast dit, söderifrån?

  • kinetic

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 10:46

    Kör till Södertälje, därefter kör du väg 225 fram till Ösmo där den korsar väg 73, fortsätt bara rakt fram…Om du kollar på hitta.se så ser du att det är lätt att hitta. Bilderna är för typ 1v sedan, numera är isen relativt renblåst med rätt glesa snöhögar, isen är blank o fin:). Jag har hållt mig relativt “långt in” i “viken”, de som kör isjakter kör ut så långt så man knappt ser de, o där ute skall det vara ren, helt snöfri is påstår de…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 11:22

    Från Stockholm – kör Nynäsvägen till Ösmoavfareten. Kör vä mot Muskö genom tunneln och följ vägen 5-6 km till ett fyrvägskors mitt på ett fält. Tag höger och fortsätt denna ringalnde väg ganska långt tills Ni ser havet i en nedförsbacke. Tag vä i backen innan vändplanen så går det att parkera nära isen. Om det är mycket bilar går det också att ställa sig vid vändplanen och bära ut grejerna ca 100 meter över det parti is som är täckt med mer snö.

    För de som vill ge sig ut en bit rekommenderas ryggsäck med fika o mackor. (Isjakterna brukar köra ut en gäng tillsammans och fika på någon ö i kanten till Mysingen.)

    Jag håller tummarna för att det inte ska snöa något i veckan. Det vore kul med en lika fin helg till. På fredag kväll kan jag ha lite koll på åtminstone om det snöat något. Önskeläget är någon minus, inget snö och 5-7 m/s sydlig vind.

    Det kan tilläggas att Bruket är en perfekt windsurfingspot för samtliga sydliga vindar. Goda parkeringsmöjligheter nära vattnet, liten sandstrand att starta från, tar vindar från syd-ost till syd-väst, inga arga grannar, i princip ingen båttrafik samt möjlighet att köra långa ben och kliva av på ett grunt område mellan en ö och land.

  • douglas-l

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 12:20

    Tack för vägbeskrivning, om proggen håller kommer vi säkert upp. Om någon har koner så ta med, då kan vi sätta en bana och köra några race!

  • marden

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 12:33

    jag lär nog dyka upp om det är över 5m/s ,men just bruket ser ju inte så bra ut på NV.
    Funkar det inte på norra muskö ?

  • douglas-l

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 12:41

    Kul om vi blir flera seglare…skulle förutsättningarna försämras så ligger Vättern igen med fina isar!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 17:05

    Om det blir nordliga vindar och inte alltför hårda byiga dylika så finns ju möjligheten att från Bruket bege sig en bra bit ut mot Mysingen långt från land. Om man kommer ut en eller ett par km från land så borde det blåsa ok oavsett varifrån vinden kommer. Risken är främst om det blir riktigt byigt. Vi vill ju inte ha några skadade åkare. Isen håller dock – det är inga problem.

    Det går inte nu att gå ut från norra Muskö utan det är Bruket som gäller.

  • kinetic

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 19:02

    Sneglade liiiite på proggen o det verkar som om det kommer blåsa en hel del kommande helg, dock inte optimal vindriktning…Men det kan ju vara skönt o kunna vila lite i “luckorna”:). Idag ser söndagen bättre ut, då med tanke på att de lovar solsken hela dagen. Vilka kan ev i helgen dvs, lör eller sön? Pelegrin kommer hålla oss underrättade om isens status förhoppningsvis:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 20:02

    Yes box. Jag kollar läget under dagen på fredagen och lägger in uppgifter om förhållandena på fredag kväll på denna tråd.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-surf meeting 20110305 Muskö "Bruket"?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.