Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-surf meeting 20110305 Muskö "Bruket"?

  • kinetic

    Medlem
    3 mars, 2011 vid 06:48

    Håll tummarna:). Nu ser det ut att bli sol på lördag, o dessutom västlig vind vilket är bättre:)!

  • bicless

    Medlem
    3 mars, 2011 vid 21:25

    Jag är dessvärre off lördag, måste rycka in i butiken.

  • douglas-l

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 06:25

    Hela Vättern ligger nu med fina isar, det öppnar upp stooooora områden. Det lutar åt att vi kör på “hemmaplan” lördag. Vill någon haka på är det bra att höra av sig. Så här var det sist vi var där:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=gjCqcffZhT0″]YouTube – Sweden IS fantastic![/ame]

  • marden

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 10:36

    Tror jag drar dit o prövar “lite” idag ska bara fixa lunch åt ungarna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 16:15

    RAPPORT BRUKET FREDAG – . Två isbrädor, två isjakter och ett antal långfärdsskridskoåkare. Vind omkring syd 5-8 och något byig. Rapporten från Landsort var sydväst 11. Isarna är lika fina som förra helgen och åkbara långt ut på Mysingen om man vill. Perfeket åkning för alla kategorier. “Snödynorna” på isen blir ett spännande inslag när man ska ge sig ut. Man får gå efter tesen planerad körning. Dynorna är så pass hårda att man kan gå på dem utan att sjunka igenom. Perfekt för Pirate att bara köra rakt över. Inga problem för Hiberna och hembyggen bara man är lite vaken och snirklar emellan. En bit ut finns stora rena isytor med bl a en fri repa på ca 500 meter där det bara är att stå på.

    Prognosen för i morgon tyder inte på att det kommer snö som man tidigare annonserat. Vindprognosen var NV 7.

    Hoppas uppslutningen blir god i morgon, lördag!

    Mvh

    Herr Pelegrin

  • surfen

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 18:16

    Jag är där vid 9 tiden, här ska åkas fram till kl 3

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 18:41

    Ok. Jag får ställa klockan. Dyker i alla fall upp mellan 09 o 10. Synd på Bicless – kan Du inte ställa någon yngling i butiken? Det vore kul att se Dig live på en testbräda! Du kommer att träffa en del ansikten Du känner igen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 20:30
  • jesse

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 23:08

    Ha det så kul och hoppas att det blir fina förhållanden! Hade gärna varit med men ska uppvakta lilla mamma på 60-årsdagen istället… 🙁

  • marden

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 05:52

    Undra hur det funkar med vindriktningen ?
    Jag får lasta in och åka och kolla…
    Bicless stäng idag o ta med en mastfot till mig så har du gjort en affär ändå .

  • spike

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 05:53

    Shit vad läckert, Det ser så lugnt och härligt ut, måste vara fridfullt.
    Vättern från en av sina bättre sidor eller?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 07:35

    LÖRDAG MORGON – Det blåser bra! Ta med “lilla seglet” om Ni har ett sådant. Annars är det sol och någon minus.

  • bicless

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 12:43

    Låter grymt,
    Sol och det verkar blåsa bra, dörren på butiken blåste nyss upp av sig själv. Känns som ett tecken.

    Bicless

  • trimmarn

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 12:54

    Det var riktigt grym is och vind på mysingen. Det kändes som man maxade ur 5.0an kunde nog ha kört 3.5 utan problem. Det gick iallafall fort som fan lite scary emellanåt 🙂

  • kinetic

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 14:57

    Det var ingen barnlek vid Bruket idag…Höll mig “inomskärs” då vinden var stark o seglet för stort för att ge sig ut med de stora pojkarna (“Trimmarn” & “Mården”), dessutom så fegade jag rätt bra:grin:. Det gick i vart fall undan ute på Mysingen, tror att både “Mården” & “Trimmarn” satte PB på bräda :). “Inomskärs” var vinden knepig men med ordentliga byar, gick bra att “slöra”, “höjda” var kämpigt värre. Överlag en bra dag, kul att vi blev fler än två till slut:grin:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ice-surf meeting 20110305 Muskö "Bruket"?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.