Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info Dakhla, Marocko

  • challgren

    Medlem
    20 oktober, 2013 vid 08:59

    Riktigt jäkla bra reserapport!!!

  • matsb

    Medlem
    20 oktober, 2013 vid 10:23

    Grymt utförlig rapport Anders man får buga och tacka! Har fastnat för Marocko för vinden, färgerna och kulturen! Har vart vart nere till Essaouira 4ggr (KITE) och i höst blir det taghazout för bara surf och SUP.

    mats

  • nolcap

    Medlem
    20 oktober, 2013 vid 21:39

    Tack Anders. Drar dit nu på Onsdag, så det passade ju bra med denna utmärkta rapport.
    Du skrev att det kostade 15 Euro med skjuts till vågspot. Betyder det att de tar betalt i Euro och inte i lokal valuta på spoten i Dakhla? Fanns det någon slags affärer vid camp så man kan köpa vatten och extra proteiner i form av ägg?
    Mvh.
    /CC

  • kinabalu

    Medlem
    22 oktober, 2013 vid 18:37

    @Nolcap 717757 wrote:

    Tack Anders. Drar dit nu på Onsdag, så det passade ju bra med denna utmärkta rapport.
    Du skrev att det kostade 15 Euro med skjuts till vågspot. Betyder det att de tar betalt i Euro och inte i lokal valuta på spoten i Dakhla? Fanns det någon slags affärer vid camp så man kan köpa vatten och extra proteiner i form av ägg?
    Mvh.
    /CC

    Åhh ska du dit, fasen vad kul!
    Allt extra på campen prissätts i Euro, men du behöver inga kontanter utan allt tas på rummet och så betalar du med kort när du checkar ut. Du kan säkert betala cash också förresten…

    Det finns ingen affär utan vill man ha extra att äta eller dricka är det baren vid stranden eller baren vid restaurangen som gäller. Fast det du kan köpa där innehåller nog mer kolhydrater än proteiner… 😉 Testa förresten ölen “Stork”. Billigast och smakrikast… 🙂

    Ett tips är att ta med plastflaskan du får på rummet och fylla på från vattentanken i restaurangen vid lunch/middag (det gör dom flesta). Om du beställer vatten i någon av barerna får du betala duktigt för det…

    Maten är annars mycket proteinrik (förutom frukosten). Går även bra att ta om, så det går att äta sig mätt. Vet inte om jag nämnde frukosten tidigare i rapporten förresten, men den var väl tyvärr ingen höjdare…

    Hoppas du får bra med vind nu och berätta gärna hur det var sen.

    /Anders

  • nolcap

    Medlem
    22 oktober, 2013 vid 21:43

    OK, bra tips där.
    /CC

  • nolcap

    Medlem
    2 november, 2013 vid 22:33

    Kom precis hem från Dakhla och kan varmt rekommendera Attitude camp till andra. Speed-spoten var det bästa speed ställe jag sett med 2-3km spegelblankt vatten. Vi var på vågspoten i Dakhla en dag och det var helt OK vågor. Tyvärr lite för kort bryt den dagen med 3m vågor 13 m/s och off-shore vindar, men helt klart surfbart. Vi var där 7 dgr och jag hade med 7, 9 och 12 kvm kites. Jag använde alla tre lika mycket. Vi hade två dagar med vindar upp mot 16 m/s.

    Jag gillade verkligen stämningen i campet med alla möjliga nationaliteter. Maten och service var som sagt bra. Allt kändes genomtänkt med låsbara boxar för alla prylar. Kompressor och varmvattenduschar som man kunde använda när man bytte om. All personal var väldigt service minded och hjälpte till med launch och båtar som cirkulerade och hjälpte till vid behov.

    Jag kan inte komma på något negativt om spoten. Maten på Royal Air var däremot rätt kass.
    /CC

  • kinabalu

    Medlem
    4 november, 2013 vid 19:59

    Kul! Ser ut som du fick riktigt bra utdelning på vinden!

    Hade du mycket förseningar på flyget? Hade ni också dataproblem vid incheckningen i Dakhla eller funkade incheckningen bra där? Jag kunde ju inte checka in brädan hela vägen till Stockholm där pga “dataproblem”. Vet inte om jag bara hade otur eller om detta är “normalt”…

  • nolcap

    Medlem
    6 november, 2013 vid 19:08

    Inga förseningar alls, däremot blev det bråttom att borda eftersom dom helt plötsligt bestämde sig för att åka 20 min före utsatt tid av ngn anledning ????

    Vi hade bokat KPH-Casablanca-Dakhla som en resa, så vi kunde checka in bagaget hela vägen. Skönt att slippa dra på alla grejer i Casablanca.

    Dom hade inga Marockanska pengar på Forex i Kph och ATM maskinen på flygplatsen i Casablanca funkade bara på Franska precis som du skrev, även om man kunde välja Engelsk meny.

    Incheckningen på hemresan var inga problem, även där kunde vi checka in bagaget hela vägen.

    Hörde att man kunde boka resa KPH-Las Palmas-Dakhla och slippa övernattning. Det hade nog varit ett bättre alternativ. Det får bli nästa gång, för tillbaks ska jag.

  • brett74

    Medlem
    6 november, 2013 vid 19:27

    What slalom sail range would you guys take with you ? I am 85 kgs and ride a 100ltr board.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info Dakhla, Marocko

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.