Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Internationella kvinnodagen…

  • Internationella kvinnodagen…

    Publicerad av rasmus_w på 9 mars, 2005 vid 17:35

    var ju igår. Hade jag haft tid, hade jag skrivit ett inlägg och frågat konfen om det finns mycket sexism inom vindsurfingen, och ifall det bidrar till det låga antalet vindsurfande tjejer.

    Tråden om “död konf” övertygade mig om att det knappast är så, så jag ska nog inte fråga. Sen satte jag mig och glodde på lite schyssta vindsurfingfilmer och blev ännu mer övertygad. Det finns inga såna problem inom sporten, att tjejer inte surfar måste bero på nåt annat.

    Eller?

    manno svarade 19 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • mjunken

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 18:22

    Skulle kunna vara så att det inte är lika många tjejer som är intresserade av vindsurfing kanske?????

    Varför är det inte så mycke killar i stallet?? Varför är det inte lika många finniga 15 åriga tjejer som meckar med moppar??? mm mm

    Jag tror helt enkelt att vi alla får inse att killar och tjejer är olika, det är nog bara att gilla läget…

  • nordgren

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 18:23

    Ptja, spontant så tror jag inte det är därför. knappast.
    Det finns ju områden som är oerhört sexistiska som tjejerna flockas runt, se bara hela mediabranchen med modeller sångerskor aktriser mm som är rena träsket av sexism…

    Men å andra sidan, var gång det kommer in en tjej här på konfen så brukar hon ju överösas med “privatlektioner” mm, men det är väll bara folk som inte har fått till det på länge, och sådana finns det ju gott om överallt. blush.gif

  • styret

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 20:40

    jag tror inte killar och tjejer är olika egentlgien, bara uppfostran och intrycken från samhället.

  • nordgren

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 20:45

    Märkligt att det skulle vara så om man ser till hormonsammansättningen mellan kvinnor och män.
    Och att just människan skulle skilja sig så mycket från övriga däggdjur.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 22:29

    ahhh kvinnodag vad fan är det nej tacka vet jag Taliban regimen det är riktiga män som lär sina kärringar att veta hut ….

  • soundwave

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 22:43

    JAg tror det kommer dyka upp jävla massa tjejer, Starboard tillverkar juh tex Diva serien…
    såg för övrigt på Richter om jusst tjejläger för skateboarding, snowboarding och vågsurfing det hade tydligen fått jätterespons…

    angående tjejers intressen får vi nog dyka djupt, det är juh trots allt bara en himmla massa ideér och komplex???

  • soundwave

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 22:44

    ähum, kvinnodagen = 1/365
    mansdagen= 364/365

    det kunde juh vart värre =)

  • nordgren

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 22:48

    Jo jag tycker det verkar finnas ett intresse, men det är nog förmågan att ta för sig som sviktar ofta tyvärr.

    Väldigt synd för det finns som sagt fina grejer just för tjejer. Men det är nog som sagt på frammarch.

  • mr-pop

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 06:56

    Åk till ett varmt ställe på jorden, tex Hawaii, Västindien eller liknande och du har 30-40% tjejer på vattnet, En fin sommardag i Sverige kan det finnas några tjejer, blir det lite sämre väder försvinner alla tjejer direkt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 08:36

    jopp, jag skulle vilja se den tjej som ger sig ut o surfar i januari när det är plus 5 i luften o blåser 12m/s…hur vi än vänder o vrider på det så är tjejer o killar olika…bara att acceptera, sen får feministerna säga vad de vill.

  • feg

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 10:42

    Killar ger sig ut i januar för att leva upp till macho-ideal och visa hur häftiga, “extrema” och “radikala” de är.

    Tjejer kanske inte har det behovet, eller så kanske de är smarta nog att inse att det är fel årstid, temperatur osv osv.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:22

    ja, precis…vi ÄR olika….det är ju det som är själva poängen.

  • hjeltman

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:26

    Fast i sommras på Wallens Surfcenter i Askim, så var majoriteten av kursdeltagare och folk som kom på prova-på dagarna, just det, tjejjer.
    Fråga mig inte varför, kanske är det så att killarna som börjar surfa är lite för “stolta” eller snåla för att ta en kurs…

  • zoolander

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:33

    Svar till:


    Killar ger sig ut i januar för att leva upp till macho-ideal och visa hur häftiga, “extrema” och “radikala” de är.

    Tjejer kanske inte har det behovet, eller så kanske de är smarta nog att inse att det är fel årstid, temperatur osv osv.

    /feg

    [/ QUOTE ]

    eller möjligtvis för att det är kul att surfa! om man ska spela macho borde man inte göra det på ett ställe där folk ser på?

  • nordgren

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:42

    Svar till:


    Killar ger sig ut i januar för att leva upp till macho-ideal och visa hur häftiga, “extrema” och “radikala” de är.

    Tjejer kanske inte har det behovet, eller så kanske de är smarta nog att inse att det är fel årstid, temperatur osv osv.

    /feg

    [/ QUOTE ]

    Jaha, vad tråkigt att du har det behovet.
    Själv så surfar jag på vintern för att jag tycker att det är så kul att surfa.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Internationella kvinnodagen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.