Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Internationella kvinnodagen…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:56

    Jamen kom igen nu! Det är ju bara att inse att det är två
    helt olika raser vi pratar om.

    Att sambon gnäller för att man har vågbrädan i sängen är
    för att hon är avundsjuk, om hon skulle haft sin cykel i
    sängen så skulle jag gnällt för att det var obekvämt! wink.gif

    Så det så!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 12:28

    Word!

    /Niklas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 14:58

    Sexism finns det gott om, särskilt i franska windsurftidningar. Riktigt illa var en av de få ordentliga intervjuer med tjejerna på touren som publicerades i både franska, brittiska och tyska windsurftidningar. De fyra bästa windsurftjejerna (Morenosyrrorna bla.) fick bara frågor om typ “när ska ni skaffa barn” och “vem är den läckraste killen på touren”, “är det skönt att surfa i bikini”, inget om manövrar/tävlingsresultat/ eller windsurfing överhuvudtaget. RRD:s annonser skulle garanterat fällas om de anmäldes (reklam för windsurfbrädor utan någon bräda på bild men med en sexig babe med ett finger i munnen och texten “irresistable performance”…

  • el_duderino

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 16:21

    Sporten kommer alltid domineras av killar, tjejer förstår helt enkelt inte varför man lägger 10-tusentals kronor per år på en sport när man kan shoppa å fika upp pengarna istället! smirk.gif

  • nanna

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 16:33

    … och jag vindsurfer. smile.gif

    Jag har aldrig varit med om sexistiska kommentarer ect men det kanske beror på att man sällan kan surfa i bikini i Sverige. Man är väl helt enkelt inte lika sexig i dubbel våtdräkt, flyttväst o dyl. tongue.gif

    Det var min kille som fick mig att börja vindsurfa och jag är jätte glad att jag började. Har försökt få med mig flera tjejer, har bla försökt göra lite reklam för alla spänstiga killar i tajta våtdräkter (hmmm sexistiskt?) och dom flesta tycker det låter kul ända tills dom ska gå i vattnet en kall oktoberdag. Är tjejer kycklingar? Ja kanske är vissa….men jag känner oxå en del killer som aldrig skulle våga hoppa i vattnet när det är 5 grader och ruggigt blåsigt. smile.gif

  • nordmark

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 17:26

    D crazy.gif det är lätt att vara kaxig när man är anonym.

  • manno

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 23:36

    Det är även lätt att va kaxig om man sätter en air-chacho!

    här daida pwa

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Internationella kvinnodagen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.