Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ion 3 från Flexifoil!

  • kiters_se

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 16:33

    @_Sofia_ 453135 wrote:

    kan tänka mig att de kostar en peng. Men alternativet skulle kunna vara, om de hade vart en möjlighet (?), att man skulle köpa den Flexifoil ovan och göra ett tryck på den. Eller om man lär känna en designer he he *blink*

    Designteamet på Flexifoil är grymt trevliga, de jobbar hårt för att utveckla nya kites allt går men jag tror det kostar en slant. Kolla med Robert på Robsport

    Peter

  • blackadder

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 16:50

    @_Sofia_ 453135 wrote:

    kan tänka mig att de kostar en peng. Men alternativet skulle kunna vara, om de hade vart en möjlighet (?), att man skulle köpa den Flexifoil ovan och göra ett tryck på den. Eller om man lär känna en designer he he *blink*

    Ta en sprejflaska bara, så kan du måla på va du vill! Ett handsprejat anarkist-a tex hade vart coolt.

  • rimsson

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 17:06
    skotten;453146 wrote:
    Maybe some Iron-on transfers would work… worth a try I guess….

    Tror skulle smälta rakt ignom…spray vinyler skulle nog funka bättre, eller?

  • _sofia_

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 17:32

    ska börja stylish my snowboard, som ja umgicks med idag, får se hur den ser ut när ja e klar. Kanske bäst ah låta bli att gå på kiten…

  • milkman

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 19:54

    Har inget med Flexi att göra, men med egen design. Att spraya/eller måla kan förstöra duken om det är “fel” lösningsmedel i så det kan vara dumt. Bättre att skära ut loggor mm i duk som klistras.

    Eller att låta fabriken ta ansvar: Det kostar 500kr att designa panelerna fritt på en Ozone..
    Ett eget tryck kostar från 1000 kr och upp, beroende på hur många färger och hur heltäckande det är.
    Leveranstid är normalt ca 4 veckor.

    Här är ett exempel från för några dagar sedan:
    Bild014.jpg
    (här är det BARA panlelerna som ändrats)

  • haze

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 20:15

    Oväntat att det skulle komma ett inlägg från Milkman eller Kaj(tech) när det gäller en annan modell av kites 😉

    Ser fram emot att pröva ION 3 i veckan i Italien, även Ozone nya, Slingshot, Best med flera. Skall testa lite kites i tre dagar så får se vad de levererar.

    (hoppas du tål detta nu Jens att jag säger nåt om ditt märke)

  • skotten

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 20:32

    hahahaha thats funny shit…. cant blame Jens for trying… but I was in there with the subtle EH pun before him.

  • cortex

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 21:59

    @Blackadder 453174 wrote:

    Ta en sprejflaska bara, så kan du måla på va du vill! Ett handsprejat anarkist-a tex hade vart coolt.

    Javafan, om man redan blivit anklagad för trådkapning så vore det ju dumt att göra Haze besviken.
    Vill bara påpeka att jag tycker Flexifoil gör goa kites. Testade Atom förra året och gillade den skarpt.
    Men här kommer mitt lilla bidrag till “designa din egen kite”…

    Om du vill ha ett fett Anarkist-A på din kite så är det ju bara att köpa en Caution Mayhem. Där får man det på köpet. :smirk:

    På Flysurfers hemsida kan du kombinera ihop vilka färger du vill på en kite och sedan beställa den. Leveranstiden är ungefär 4-5 veckor.
    Har ett par kunder som beställt rätt snygga kites.

    Gillar den svarta Psycho3’an med orange blixt (bifoagde bilden).

    /Kaj(Tech)

  • haze

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 22:03

    Gött då har alla som brukar säga sitt om sitt eget märke skrivit här. Men skotten vann överlägset 😉

  • cortex

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 22:05

    Puuh, skönt. Då kan jag gå och lägga mig ikväll utan att gjort någon besviken. :p

    /Kaj(Tech)

  • haze

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 22:13

    Tycker jag… Om man vill kan väl starta ett eget märke? Då blir det ju den färgen som du vill ha 😉

  • skotten

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 08:03

    EH hype FTW!

  • haze

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 08:08

    Off course Skotten. Always the hype about EH!!!!

  • kiters_se

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 09:51

    @Milkman 453204 wrote:

    Har inget med Flexi att göra, men med egen design. Att spraya/eller måla kan förstöra duken om det är “fel” lösningsmedel i så det kan vara dumt. Bättre att skära ut loggor mm i duk som klistras.

    Eller att låta fabriken ta ansvar: Det kostar 500kr att designa panelerna fritt på en Ozone..
    Ett eget tryck kostar från 1000 kr och upp, beroende på hur många färger och hur heltäckande det är.
    Leveranstid är normalt ca 4 veckor.

    Här är ett exempel från för några dagar sedan:
    Bild014.jpg
    (här är det BARA panlelerna som ändrats)

    Men denna kite ser ju lite snygg ut från Ozone, tycker att de har haft riktigt tråkiga färger och design i deras första tube kites.

    Peter

  • snygging

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 10:14

    Eller varför inte i en av standard färgerna som man själv får välja
    949_gallery.jpg.

    948_gallery.jpg

    925_gallery.jpg(atom 08)
    Bara den ser okej ut sen bryr jag mig bara om prestandan och att den kan ta mycket skit. Efter ett tag så har man ändå koskit och jord på grejerna efter att ha launchat på södra näs eller torkelstorp.

    🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ion 3 från Flexifoil!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.