• radius

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 13:02

    Ekerö, rastaholm. 3 cm snö. Understa cm vindpackad. Nyper ganska rejält. Vind 1-2 sm.
    Fin is under snön, funkar om det blåser mer, men förhållandena är inte i klass med det som rapporterades från södertäljesidan. Hälsningar Claes

  • boman

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 14:28

    Storfan Lagnö kan ju funka,

  • vindsokaren

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 15:31

    Horsfjärden.söderbybrygga
    6ms när man kom ut en bit.kompisen nöjd som
    fick prova .
    Ca 4cm snö 2cm slask.8cm is
    lite trögt.men ändå nöjd med farten.
    nymonterad fotstropp som funka.

  • stoorfaen

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 15:45

    Ö lagnö 3cm puder, 2 cm mjukna och 10 kärnis. En bit ut (ca 500 Österut) hade skridskoåkarna haft nyis och 8m/s. Men det missade vi!

  • marden

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 16:21

    Sandvikens brygga 0 m/s kl 15.30

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 16:25

    Jag testade också på Horsfjärden från Muskösidan men kombinationen för lite vind o den mjuka överisen gjorde att det inte gick att få någon fart. Längre ut på Horsan var det tydligen bättre men förhoppningen får kanske ändå stå till de nyfrusna isarna framöver. Det ligger visst ny is norr om Vitsgarn och vid Bruket men dessa isar gav sig inte skridskoåkarna ut på i dag, så jag vet inte hur de håller.

    Annars antar jag att isarna på Mälaren kan vara bättre än snö-fjärdarna i skärgården med tanke på att de senare har ett mjukt lite slaskigt lager under snön.

    För de som vill åka en bit var ju Bråviken fanstastisk. Roxen är tydligen lika bra.

  • grrrr

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 16:45

    Köpte soppslev för två år sedan och hade äntligen premiärtur idag. Jag var ute på Ingaröfjärden mellan Ingarö (klacknäset) och Tyresö på EM. Det ligger ungefär två cm lössnö på isen, ingen slask.

    Vinden räckte till för 4.7m2, det blåste inte speciellt mycket men jag tyckte att det gick undan ibland.
    Jag vet inte hur tjock isen är men det höll…

    Det var rätt kul men också lite tråkigt. Jag saknar vatten och chopp.

  • vindsokaren

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 17:03

    Då kanske man ska sikta på björkvik nästa helg.
    konstigt kollade Erstaviken där var det 2dm snö men hård is under.kanske nåt för pirate brädan eller höga medar

  • marden

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 17:10

    Soppslev kan va kul i brist på annat ,men är inte i närheten av en isbräda i fart o manöver känsla …

  • osteopaten

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 21:25

    Jag var ute i TT viken Kungsbacka idag med familjen grillade korv o surfade lite soppslev ! Det blir inte roligare än man gör sig . Å sicken solnedgång – det gäller att njuta av nuet!! Från Osteopaten

  • trimmarn

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 21:38

    Nu ser det ju ut att komma lite vind framöver. Onsdag ser lovande ut. Men var kör man??

  • marden

    Medlem
    13 februari, 2012 vid 17:32
    Radius;681429 wrote:
    Ekerö, rastaholm. 3 cm snö. Understa cm vindpackad. Nyper ganska rejält. Vind 1-2 sm.
    Fin is under snön, funkar om det blåser mer, men förhållandena är inte i klass med det som rapporterades från södertäljesidan. Hälsningar Claes

    Kom du längre ut på isen där jag ritat finis på kartan ? Och isf var isen snabb där ? Verkar bli lite sydligt imorrn…

    Edit eller hellre söderbybrygga hur är föret där tro ..?

  • radius

    Medlem
    13 februari, 2012 vid 19:18
    Mården;681507 wrote:
    Kom du längre ut på isen där jag ritat finis på kartan ? Och isf var isen snabb där ? Verkar bli lite sydligt imorrn…

    Edit eller hellre söderbybrygga hur är föret där tro ..?

    Åkte lite drygt två tredjedelar ut mot det område som du markerat på kartan (utgick från båthamnen), men jag var inte ändan ut eftersom jag var själv. Kan säkert vara bra där ute, var ju okej när man väl kom utanför ön.

  • marden

    Medlem
    14 februari, 2012 vid 21:37

    Det var kasst före ute vid rasta ikväll .vindpackade snöhögar även där det var blankis förra veckan vinden räckte nog till 30 kn men inte jag ikväll …

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 februari, 2012 vid 09:01

    HELT NYTT LÄGE EFTER BLÖTSNÖN – Nu lär väl råda osäkerhet om det överhuvudtaget går att köra någonstans runt Stockholm. I helgen kollar jag runt Muskö. Det vore tacknämligt med fler israpporter som även talar om var man inte bör åka så bomkörningar undvikes.

Sida 13 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.