• herr-pelegrin

    Medlem
    11 februari, 2015 vid 13:42

    Jag har inte fått klartecken från plogaren av Ältsjön och har inte själv kollat läget. Man har haft problem med slasket och överis. Så här såg det ut på Isplanket den 9:e på Norrviken, där man antagligen har jämförbara förhållanden:

    2015-02-09 23:05 Sollentuna kommuns personal har inte gett upp kampen mot vädrets makter, snösörja och dubbelis ! I dag har man varit ute på Norrviken och försökt att ploga, det var problematiskt, på flera ställen brast dubbelisen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 september, 2015 vid 09:15

    Med tanke på det världspolitiska läget och allt googlande kanske vi bör byta namn på denna tråd till ICE istället för IS? Går det att behålla tråden med nytt namn?

  • vindsokaren

    Medlem
    8 oktober, 2015 vid 20:13

    Har faktiskt inte funderat så mycket på is då vattensurfet fortfarande är aktuellt för min del.
    Men ikväll så letade tempen sig ner till 0:an och minnena kom tillbaka.
    Men efter förra sässonges lite mer satsande på fart och tävlingar så är det nu freestyle som hägrar mest.

  • vindsokaren

    Medlem
    23 november, 2015 vid 10:57

    Israpporter?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 november, 2015 vid 13:50
  • macedu

    Medlem
    23 november, 2015 vid 17:39

    i viken öster om skillingeudd(mälaren vid Kungsör):santa: har det börjat flaka sig redan…….. där skall oskulden med is windsurf tas……. jag kommer säkert med ett par “hört den igen” frågor…..en är redan ute ang material val när det gäller segel, mast, bom och om man skall gå på oldschool grejorna och spara sina nyare klenoder…… 🙂 där kom den då igen….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 november, 2015 vid 18:25

    Plöj gärna igenom gamla trådar – mycket är hyfsat noga penetrerat! Och så Facebook förstås!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 december, 2015 vid 18:59

    Nu har ju isarna lagt sig inåt landet i Mellansverige. Det blir en spännande utveckling om någon speedare kan tima in blåst och blöt-is innan allt smälter bort. Kolla gärna in fredagen! Om inte det lagt sig blötsnö på isarna så kan det vara läge eftersom det ser ut att bralla 7-15 i ex. Norberg, där det ligger salsgolv 6-7 cm tvärs Noren.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 februari, 2016 vid 19:14

    Forumet har ju helt dött ut då alla använder Facebook istället men efter dagens segling borde kanske ändå påpekas följande nu när havsvikarna kan tänkas bli lite vådliga. Jag tänker bland annat på Baggen och Värtan. Ägna gärna istället Drevan en tanke. Isen var runt 15 cm bra kärnis med marginellt med hål och fin glidyta. Man får dessutom långa fina ben om vinden kommer från rätt håll. Jag gissar att Drevan lätt står sig veckan ut. Framåt helgen ska det ju dessutom bli kallare.

  • vindsokaren

    Medlem
    15 oktober, 2016 vid 05:57
Sida 59 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.