• herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 16:24

    Erolwi – Det där ser ju riktigt läckert ut! I morgon, lördag, såg det lite klent ut med vinden men det verkar bättre på söndag. Ni västeråsare kan ju få kanonfina dagar framöver. Uppenbarligen har det i Mälardalen frusit på bättre en bit inåt landet.

  • kinetic

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 17:17

    erolwi: Härliga bilder! Synd man är brädlös bara, men om en dryg vecka så har jag min nya planka o det verkar som om isarna har kommit “på riktigt” till dess…Fick du nån fart med plankan, ser ut att vara väldigt fin o snabb is!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 18:56

    Kinetic – Har Du inte kvar Piraten? Jag får se i morgon hur det blåser o hur halkigt det är på vägarna. I dag på fm gick det knappt att köra över 30 på Muskö. Det var blankis på vägarna. Västersjön såg ju extremt inbjudanden ut. Man är ju beredd att köra en bit för premiäråket men det måste blåsa lite för att det ska kännas lönt att åka.

  • kinetic

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 19:21

    HerrP: Såldes i våras. Nya plankan kommer snart, blir en modifierad variant enligt mina ideer. Blir intressant att se om den funkar som tänkt på snö, på is kommer det inte vara nån skillnad…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 20:35

    Ok, lite synd med Piraten ändå men det kan ju vara bra tajming med ny bräda nu när isen äntligen lägger sig. Jag får se hur jag gör i morgon. Om det blir så att jag åker och Du vill köra kan jag ta med Piraten till Västerjsön.

  • erolwi

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 20:50

    Blev inga högre hastigheter, 44 kph mätt med telefon. Alderles för lite vind för några högre hastigheter.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 20:56

    Erolwi – Hur säker var isen? Kan man lämna flytvästen hemma…?

  • erolwi

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 21:23

    Det var kanske 7-8 cm is så inga problem. Speciellt med 10 andra på isen samtidigt. Ser ju ut att bli dåligt med vind i morgon och till på söndag bör ju lite större sjöar fryst på ordentligt så det finns goda chanser på söndag om det blir vind.

    Sent from my ST17i using Tapatalk

  • vindsokaren

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 22:33

    står i startgroparna för morgondagen.
    Nånting borde det blåsa.
    Sönd. bokad också

  • bicless

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 23:37

    Ja e på, men det skall blåsa över 5m/s för jag skall orka rota fram alla grejer. Söndag också på som alternativ. Ser bättre ut just nu.
    Jag har en Pirat/RAD om nån vill prova, vindsökaren har 2st sharp4 brädor, en klassisk med medar och en exprimentbräda med snowboards istället för medar om det skulle vara snö.

  • kinetic

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 01:20

    Pelegrin: Bra ide! Ska du ut o köra så hänger ja gärna på om ja kan låna din ena planka:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 06:27

    Viva var på 3.7-4.5 runt kl 07. Jag chansar att det blåser så man kan ta sig fram.

    Kinetic – Jag tar med Piraten o skickar Dig mail med mitt telefonnummer om Du är intresserad.

  • erolwi

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 07:51

    Film från gårdagen
    [ame]http://youtu.be/6oGa_sDebw0[/ame]

  • trimmarn

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 09:31

    NAJS! fan va sugen jag blir. Hoppas jag hinner bli klar med helgens todolist så man kan kpmma ut på söndag. Kanske ngt spot närmare söderförort har frusit då.
    Kör hårt idag 🙂

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 09:42

    just låt till videon

Sida 3 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.