• vindsokaren

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 21:05

    Är också på för sönd gärna Björkvik om isen står pall tror det finns några ställen till som borde va bra
    Blir vindriktningen bra till björkvik på sönd?
    Muskö lär ju ha kvar sin knöggelis.

  • radius

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 21:41

    Rak sydlig vind borde innebära pålandsvind om jag kollar rätt på kartan!?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 13:56

    ISRAPPORT

    Horsan åkbar med bil Östnora – Mickrum!

    Bruket har 2 cm is.

  • vindsokaren

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 21:17

    stora värtan verkar vara ett alt. också

  • radius

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 23:51

    Ska vi avvakta morgonens rapport från björkvik!? Rapporten från idag var ju hyfsad. Tokkallt och klart i natt igen så det borde ordna till sig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 09:05

    Vad gäller den usla prognosen för lö så meddelas att det vi 09-tiden var det bleke men att det rör sig lite i tallgrenarna kl 10. Inget för speedare men jag tror att vinden just nu räcker. Det svajar lite i buskar o enar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 09:28

    Lördag – två isjakter o åtminstone en bräda chansar på att Horsan levererar så det går att köra. Hoppas isen håller för Er som testar Björkvik.

  • grrrr

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 11:30

    Hej isgubbar,

    Jag vet inte vad som kvävs för att ni ska vara nöjda men hela nämdöfjärden ligger som en spegel och det blåser.

    Det känns som att det inte blir bättre än så.

    Skridskoåkare överallt, en gubbe på isbräda och, som vanligt, massor med kitewing.

    Soligt också, ha en skön helg!
    Jag ska på barnkalas…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 16:34

    Ryktet nådde oss från en granne om blankis på Nämdöfjärden. Då var det bekräftat o bara att gratulera. På Horsan dog vinden för Fredde, Trimmarn o isjakterna. Vid 15.30 ca kom den tillbaks så det gick att köra men då pajade jointen.

  • trimmarn

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 16:48

    Det var lite tunn vind men ändå en fantastisk dag på isen. 26.80 på 2sek med kiten.
    peder

  • marden

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 17:05

    jodå ,isen var hyffsad vid björkvik …kan nog inte bli bättre, hoppas den finns kvar till tis-onsdag 🙂
    hann bara med en “snabbis” mellan hockey matcherna idag , men hann iaf köra fast i en iskant när jag var på besök in till en ö så brädan fick sig en rejäl kyss och kräver lite omvårdnad men då var det ändå dags att plocka ihop.

  • trimmarn

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 17:31

    Litet mobilklipp från horsan idag.

    http://www.youtube.com/watch?v=0CF0_j90jX4

  • radius

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 20:53

    Efter mycket velande så satsar jag på Björkvik i morgon. Kommer vara där vid 9 snåret: ) Mvh C

  • tsss

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 14:05

    Läget på Erstaviken sönd 17 mars:
    Var nere till TWC men där var det mycket snö på isen. Bara långt ut fanns mindre partier som var åkbara för skridskoåkare o för iceboards.
    Åkte sen skridskor vid Trinntorp. Här var det större ytor som var nedstöpta med tjock is under. Åkbart för både skridskor o iceboards, men gärna mer stöpning för att det ska bli bra. Ingen ränna är bruten till bryggan vid Trinntorp.
    Erstan är ju ett alternativ om den tunnare isen vid Björkvik ger upp.

  • robosurf

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 19:25

    En härlig dag i björkvik med mycket sol & lite surf. var på plats vid 10.30 det fick bli lite skridsko åkning innan vinden kom vid 13 som dog av en halvtimma senare.
    fick vänta ända tills 15 då blev det 1timmes körning i ca4m/s.
    isen var spegelblank men lite lömsk, det knakade lite konstigt vid vissa partier.
    /Robban

Sida 46 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.