Is i fjorden?

This topic has 8 svar, 6 deltagare, and was last updated 9 years, 2 months sedan by  SafeSurfer.

• Författare
     McRill 
    Deltagare

Hej! Jag undrar om någon som bor i närheten av Torkelstorp kan meddela oss andra
    när det är möjligt att börja vindsurfa.
    När jag var där och kollade i förra veckan var fjorden igenfrusen. Där stod bilar parkerade ute på isen och isjakter seglade runt Kalvö. De sade att isen låg ända ut till Gottskär. Men det mildare vädret och sydlig vind borde väl göra att isen bryter upp?
    Frustrerad surfare 😡

beza 
    Deltagare

Fortfarande is långt ut….

andersbq 
    Deltagare

Räkna med ca 16-20 dagar till.

E.hansson 
    Medlem

Det ligger fortfarande en del is i fjorden, en bra bit utanför kalvö. vet inte hur det ser ut inne i torkelstorp men det är väl bäst att vänta till allt e borta så man inte gör en titanic nu såhär när hundraårsdagen närmar sig.

McRill 
    Deltagare

Var i Torkelstorp idag. Nu är det nära! Söder om piren skulle det nog ha kunnat gå att surfa,
    men norr om låg en tunn is. Men inte ända ut till Kalvö…
    😀

SafeSurfer 
    Deltagare

Kan man få en upptadering på isläget, är det fortfarande mycket is kvar?

john1 
    Deltagare

All isen borta i Haboljung/Lommabukten.
    JJ

SafeSurfer 
    Deltagare

Tyvärr är det lite för långt att åka mitt i veckan. Det ser ut att var mycket is i frillesås på webkameran, men bilden är gryning det är svårt att se.

SafeSurfer 
    Deltagare

Det blev kajak vid gårda brygga ochingen is mer än små isbitar här och där. hade inte velat surfa in i dem men de tinar nog bort på någon dag.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account