Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing is segling i Stockholmstrakten på lördag

  • marden

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 08:06

    I stort sett överallt finns det bra is…
    Mälaren ,alla mindre sjöar en hel del fjärdar i skärgården bla horsfjarden,värtan ..

  • mattias112

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:13

    Låter Kanon!
    Är det några fler som ska segla på lördag? Det vore kul att slippa segla själv 🙂

  • kinetic

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:24

    Jag hade hängt på men kan inte eftersom jag e bortrest…Trimmarn skall kanske ut? Drevviken söder om stan borde vara tillräckligt bärig än, sedan har du Älta sjön i närheten, en relativt grund o liten “pöl”. Kolla med skridsko-folket var isarna är någorlunda säkra.

  • tsss

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 21:32

    Jag var ute o åkte skridskor idag på dom inre delarna av Erstaviken. Funkade bra, ännu ingen omvandling på g till pipig våris. Tyvärrr lovar vindguru vind från SV vilket ju är den sämsta riktningen på Erstan

  • mattias112

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 06:02

    Prognosen ser rätt bra ut med fin sv vind. Jag har ingen koll
    alls på isarna runt Stockholm. Tips mottages tacksamt!

  • kinetic

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 06:24

    SV är bra på Drevviken, en liten sjö söder om Sthlm (Skogås typ). Förra helgen var isen kring 60cm där, sägs det…

  • marden

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 08:31

    Jag skulle rekommendera stora värtan om du ska va centralt annars och där kommer det nog va nagra isseglare.
    På lördag slå jag försöka köra mellan isen om vädret passar
    Men ikväll lutar Det åt erstaviken uppe på isen

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 10:08

    Med den speed som vissa Piratebrädor kör med borde säsongerna kunna kombineras. En slalomvattenskida bär ju bra i 30 knop och släpper man handtaget glider man lätt 30-40 meter. Piratebrädan är brädare än en slalomskida och borde därför kunna bära en bra bit över öppet vatten. Någon körde rakt över en öppen råk utanför Bruket för några veckor sedan med en Pirate och det fungerade. Med start på is och sedan över vatten.

    För säkerhets skull bör jag väl kommentera detta med att det är ingenting jag rekommenderar. Jag har heller inte för avsikt att testa själv och är mycket väl medveten om att det kan bli problem att ta sig vise versa, dvs från vatten åter till is.

  • oaxen

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 11:09

    Annars ligger i princip hela Roxen med 35 cm is. Jag ska ut på em/kväll och kolla statusen. Återkommer i frågan.

  • mattias112

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 17:57

    OK
    Drevviken eller Värtan på lördag, vilket är bäst på sv oxå med hänsyn till isläget?
    Några som är på? Lite rejs kanske 🙂

  • mattias112

    Medlem
    1 april, 2011 vid 15:22

    Har blivit rekommenderad Drevviken, någon mer som ska dit imorgon? Kommer att vara där strax före tolv.

  • mattias112

    Medlem
    1 april, 2011 vid 16:06

    Behöver inte vara centralt, det enda vore att det är några fler så jag inte behöver vara själv 🙂

  • marden

    Medlem
    1 april, 2011 vid 16:17

    jag bor vid dreviken o tror nog det blir lite klent med vind där inne imorrn,men kanske tilräkligt för att glida framåt?jag ska nog åka ut till årsta havsbad framåt eftermiddagen o kolla läget,tar med lite av varje bla isbräda .
    kollar prognoser o observationer imorrn o ser vad det blir.

    ska inte herr p och muskö-ligan ut vid horsfjärden/söderbybrygga ??

  • marden

    Medlem
    1 april, 2011 vid 17:03

    asså,det har typ regnat här hela dan och tidigare i veckan har det kommit lite snö då o då .
    så jag gick ner o kolla in isen och det var ju inte direkt blankis..snarare ganska kass , iofs fortfarnade ca 60cm tjock men det går ju att köra på om det blåser lite.

    skulle behöva klarare väder för att torka upp o bli hård men det ser ju ut att dröja

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 april, 2011 vid 19:23

    Mården – Grannen var på gång ut på Horsfjärden i torsdags men jag har jobbat och vet inte hur bärig isen var. Vi kom ut på fredagskvällen. Isen ligger kvar men det är som sagt plusgrader och ytan är blöt. Jag får återkomma i morgon efter att ha kollat.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing is segling i Stockholmstrakten på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.