Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfing Sthlm 20110226?

  • Is-surfing Sthlm 20110226?

    Publicerad av kinetic på 25 februari, 2011 vid 17:42

    Är det någon/några som skall ut imorgon? Isf var? Kanske Muskö, borde väl vara hyffsat snöfritt? Vinden bör räcka, de lovar kring 7-9m/s…Posta gärna här då det är roligare om man är några på samma “spot”…

    herr-pelegrin svarade 13 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 18:17

    Jag räknar med att åka till Bruket och vara där runt 12. Det har kommit ett par cm snö sedan förra helgen men för Pirate bör det inte vara några som helst problem. För Hibernan hänger det på om det mesta blåst bort. Det brallar bra på fredagskvällen. Mvh Herr Pelegrin

  • vindsokaren

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 22:59

    Tänkte prova drevviken vid 1 rycket måste testa den extra stora fenan till Piratebrädan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 16:37

    VART TOG ALLA KAXIGA UNGDOMAR VÄGEN? Tuff vind, is som marmor, snöplättar att köra slalom mellan, perfekt is utan snö längre ut, utmaningar hela tiden? Vilka är på isen vid Bruket? Mer än tio farkoster, DN, Isabella, hembyggd isbräda, Hiberna och Pirate. Mestadels medelålders och äldre män, med ett par undantag? Det knäcks revben, och det körs ned i issörja på Mysingen så det blir tvärstopp men det är inte ungdomarna som är vassast. Det är gubbarna.

  • kinetic

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 16:54

    Pelegrin: “Speed” har alltid varit en “gubb-gren”:grin:. Nä skämt åsido, det var ont om brädåkare idag. Jag är nöjd med dagen som helhet, fast jag tycker det vore kul om vi var några till… Funderar på att åka ner en sväng imorgon med 🙂

  • grrrr

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 17:23
    Quote:
    VART TOG ALLA KAXIGA UNGDOMAR VÄGEN?

    Björkvik, med kite. Massor.
    Det fanns ett gäng gubbar med kitewing också men de stack rakt ut till huvudskär med världens fart.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 17:26

    Jag åker till Bruket i morgon garanterat! Det var som sagt en utmaning och det gör inget om det blåser lite mindre i morgon. Det kan vara värt att ta med kameran och se hur mycket Du lättar när Du drar igenom snövallarna. Jag fick dock inte till det med Piraten utan håller mig till den andra brädan.

  • marden

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 19:35

    några ungdomar har man väl inte sett ute sen typ -85 när video/dataspelen tog över barnpassningen.
    skjälv trodde jag inte det skulle blåsa så bra idag som det ser ut att gjort vid observationerna samt att via ett jättemissförstånd trodde jag att jag var uppbokad idag:(
    vet ni ifall nån av alla farkoster tog mina knappa 50 från igår?

    o snart går natt tåget till åre 🙂

  • seeberg

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 20:14

    Stensnäs kursgård i Lervik (trälhavet) jag o Migge idag, goa isar, se bild. Ja på en sån här iceboard med skenor på o Migge på en Pirat. Skön känsla med Vaxholmsbåt 20 m ifrån en, o en o annan Silja linebåt ….O en hel del skridskoåkare som mest åkte följa john…. Vi är där imorrn igen, fm .

  • vindsokaren

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 10:45

    Var helt klart på fel ställe men fick i alla fall prova piratebräda med extra hög skena på drevviken.
    5 st kitare körde snowboard och skidor.

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 14:48

    Körde på Muskö idag med…Skulle vilja säg att det var “perfekt”. Vind ca 4-5m/s, en del djupa snödrivor precis som igår men nu med lite skare på, var absolut inga problem att köra över dessa med full fart trots den lilla fenan, inga släpp utan det bet bra även i de djupa drivorna:). Synd bara att inga flera hittade dit idag, var jag & Pelegrin som var där samt ett antal isjakter….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 16:46

    Om det kommer en busslast med holländare, många andra som vill åka långfärdsskridskor, ca 5-10 isjakter varav en körs av en man med handikap samt 3 hemtillverkade små isjakter alla go-cart så borde förhållandena vi Bruket duga. Särskilt med tanke på att det gick att köra långt ned mot Nynäs, upp till Älvsnabben och tvärs över Mysingen msetadlespå blankis. Men, som sagt, bara två isbrädor. Skön lagom vind som räckte gott trots bara drygt 4 kvm.

    Det tar kanske max en timme från Stan till Bruket…!

  • jps

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 19:52

    Hemma och snorar och snörvlar annars låter det ju riktigt trevligt det där stället. Till helgen kanske?

    Gillar inte riktigt den här biten bara “Det knäcks revben, och det körs ned i issörja på Mysingen så det blir tvärstopp” kan du utveckla den lite?

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 19:58

    JPS: Det var en isjakt som körde omkull i en driva eller så, “föraren” fick sig en smäll men han kunde gå, han trodde dock att ett revben var rökt *haha*. Is-sörja finns det inte där jag kört, möjligen om man kör ut utanför de närmsta öarna o bränner iväg typ 1 mil som vissa isjakter gör, men de säger att det är perfekt blankis utan snö där ute…Den enda “sörja” som finns är lite vid strandkanten där man går på, dvs lite genomblött snö. Jag vill nog påstå att isen kan anses vara säker, jag kommer dock hålla mig innanför örarna om nu någon annan inte ger sig ut på de gigantiska ytorna utanför för då kan jag tänka mig att haka på:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2011 vid 11:00

    Precis som Kinetic framförde så är isen perfekt frånsett partier med “snödynor” som man kan köra mellan. Issörjan var ett parti långt ut på Mysingen där en svävare kört och tryckt ned isen. Ett par isjakter missade det här partiet och körde ned. Men som sagt så långt ut att ingen isbrädeseglare behöver bry sig.

    Betr. “snödynorna” så tillförs ett moment för brädor á la Hiberna – slalomåkning. För brädor typ Pirate var det bara att köra över med bra grepp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfing Sthlm 20110226?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.