Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

  • boman

    Medlem
    29 januari, 2012 vid 21:22

    Nä nä vadå cykelsadel dom är utvecklade av NASA för att landa på månen med…. helt självjusterande efter fart och tryck!! 😉

    Visst är det fjädrar från gamla kärringsadlar.. mitt sätt att lösa vobbel problemet med “vanliga” trucks, stadigt som en ny lagt parkett golv.

    Kräver dock lite justeringar för att få till det hela med gummi och egen vikt mm. krävs mycket tryck av seglaren vid sväng vilket jag tycker är najs.

    Nu finns det ju andra lösningar för att undvika vobbel i höga farter så kärring fjädrar känns kanske lite off..

    Bifogar bild kärringåket

    /Boman

  • boman

    Medlem
    29 januari, 2012 vid 21:25

    Anders det där ser spännande ut, är det alujumjum?

  • gnsmk

    Medlem
    29 januari, 2012 vid 22:14

    Jag hade fjädrar på mitt förra bygge men det sa folk på forumet att det inte skulle behövas. Har inte fått testa mitt nya bygge ännu … får se om jag sätter på fjädrar igen

  • gnsmk

    Medlem
    29 januari, 2012 vid 22:19
    stoorfaen;680514 wrote:
    Vad tror ni, är det bäst att låta medarna vara rotationsfria var för sig, eller ska man skruva fast dom med fler bultar i strukturen och låta den kunna rotera fritt på truckens axel? Hur har ni gjort?

    Såhär ser mina truckar ut. Medarna roterar var för sig. Varför ska man ha vinkeljärn på medarna ? stabilitet ?

  • stoorfaen

    Medlem
    31 januari, 2012 vid 06:50

    Gnsmk, snygg lösning! Ang. L-profilen är dom till för (i mitt fall) att hålla meden rak. Meden är gjord i bondjärn nämligen och kan böjas för hand t.o.m.

  • stoorfaen

    Medlem
    31 januari, 2012 vid 06:59

    Är det inte läbbigt med fotstropp?!?

  • gnsmk

    Medlem
    31 januari, 2012 vid 20:15
    stoorfaen;680666 wrote:
    Är det inte läbbigt med fotstropp?!?

    vet inte 😛 har inte testat.

    det är för downwindsegling.

  • gnsmk

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 21:33

    Är detta nån typ av formula bräda som ryssarna kör med ? dom verkar kunna köra med mycket större segel aif.
    Det måste vara bredden på brädan som göra att seglen kan vara större ? http://www.raceyou.ru/attachment.php?attachmentid=5554&d=1328194204

  • marden

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 21:44

    skulle tro att det inte är för att trilla va 🙂
    annars tror jag det är lättare att vrida runt den i gipparna med fötterna om den är bred

  • gnsmk

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 21:46
    Mården;680885 wrote:
    skulle tro att det inte är för att trilla va 🙂
    annars tror jag det är lättare att vrida runt den i gipparna med fötterna om den är bred

    vad är det som gör att dom kan köra större segel då ? eller det kanske man kan med smalare oxå ?

  • gnsmk

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 21:47
  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 22:07

    Min bräda klar för test 3
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=201&pictureid=1263[/IMG]
    Flera bilder i mitt album

  • stoorfaen

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 15:22

    ‘Carl-Alfred’ heter nya skapelsen. Flexig bräda med iskruvad isdubb för gott grepp mot skorna (kold kutter) på blanklackat trä. det ger faktiskt sjukt grepp och snön för aldrig möjlighet att fastna på den glatta ytan. jag har kört med mjuka Holley truckar för jag vill kunna luta bra i svängarna. Bakre trucken är nästan helt neutral med hjälp av en kil och den främre är också kilad för att få upp svängradien (som är helt sjuk annars med Holley…). För smal bräda?! Jo kanske, det måste testas lite nu! 🙂

  • mattias112

    Medlem
    7 februari, 2012 vid 20:19

    Den var snygg! Om den går hälften så bra som den är snygg så blir det kanon!

  • stoorfaen

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 20:04

    I helgen invigdes Betty Mk.II och Carl-Alfred. det kvarstår lite finslip på grejerna, men det gick rätt bra (hälften så bra som dom ser ut 😉

Sida 17 av 18

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.