Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 07:36

    Stoorfaen – Du underdriver säkert men i och för sig är outlinen så läcker så att det krävs ett stort mått av köregenskaper för att kunna mäta sig mot designen.

    Du och alla andra med hembyggen har chansen att visa upp dem i Linköping på Icecupen i helgen. Roxen låg fin i den helg som just varit och tempen faller några grader till lördag så det kan bli fina race! Det vore kul att se TA-brädor mot Mårdboards 2 o 3, Betty Mk. II och Carl Alfred!

  • vindsokaren

    Medlem
    12 mars, 2012 vid 20:14

    Nu när isarna försvinner och grejorna packas undan.
    Så undrar jag om alla isbrädor har fungerat bra,teorier,moddar,mm

    Mitt år med isbrädor har varit väldigt roligt då jag tidigare bara lekt runt lite.
    Mycket lärorikt år och kommer att ta med en del på vattnet.
    Tack vare bra uppslutning,info på forum,israpporter,tips på byggmetoder och sweden ice cup.

    ¨Ändrade lite på mina med-brädor hela tiden.
    1:längre medbas=stabilare i hög fart något större radier i gipparna. bättre grepp.
    2:kortare medbas=bra för små slalombanor och svänger bra trots hårda gummin.
    3:Längre medar bak hade tidigare samma runt om.
    4:lite vassare vinkel på slipningen än 90 grader bak bättre grepp på hård is och skär ändå inte ner så mycket i mjuk is.(4mm medar)
    5:lite hårdare truckspänning bak.
    6:fotstropp=skönt stöd vid lång kryss inte så bra för speed då trycket bara kommer på bakre medarna.
    7:3 medars med en långfärdsskridsko bak väldigt lättdriven i lätt vind bra kryss lite svårare att gippa.
    8:bara provat pirate tre gånger men en gång med special 150mm skena för 30cm snö funka bra men kräver mycket vind.
    9:lite mer svikt i brädan verkar bli bättre kontakt vid gippar mm blir lite svikt när man ökar längden mellan med-paren.
    10:grepp tapen fungerar bra vid fin is,men “grepp taggar” är bra vid snö och slask förhållanden.
    11. En med fram och två bak fungerade inget bra,bara instabilt

    Har ingen erfarenhet kring medarna gjorda av långfärdsskridskor med dom är ju långa och tunna så borde vara bra bett och lite friktion.

    Så till nästa sässong kanske man ska prova fasta medar bak och ledad fram för bästa stabilitet.
    Verkar svårt att få fram en bräda som klarar typ 40 knop och ändå går att ha som manöver bräda eller?

Sida 18 av 18

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.