Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – passa på innan det är kört!

  • Isbräda – passa på innan det är kört!

    Publicerad av herr-pelegrin på 27 februari, 2012 vid 07:37

    Värmen kommer i veckan och det blir plusgrader i Stockholmsområdet varje natt må-fre.

    På måndagsmorgon ligger de blanka isarna och väntar på Er alla. Tag gärna en hel- eller halv halvdag ledigt och passa på! Det kan vara sista dagen om vi har otur.

    Må bjuder på rätt klen vind från syd men den ökar framåt em!

    maglu svarade 12 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • maglu

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 18:27

    Hoppas på lite värme häruppe så att snön kunde smälta bort på någon yta =). Relativt lite snö trots allt på vissa vindpinande områden.

    Men fick i alla fall första gången med perfekta snöförhållanden för Pirate i helgen.
    Tillräckligt kompakt snö för att få grepp med fenan (största fenan). Tillräckligt mjuk för att kunna kanställa o svänga riktigt bra.
    Körde förra helgen också, men då gick det bara köra rakt fram och tillbaka, och sedan kliva av och vända håll (då var det för mycket snö, så att kanställning gjorde att brädan skar ner istället för att svänga)

  • jr555se

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 19:44

    spännande bilder.nu blev jag avis och vill ha snö eller lite ytslask å åka på jag å..

    ja det borde bli bra vindmässigt iaf. är ju kulingvarning från smhi utfärdad. =D

    -johan

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 21:30

    Maglu: Är snön kompakt nog så kan man köra med den lilla fenan utan att den når isen!

  • maglu

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 22:38

    ……

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 22:45

    Ok…Trodde det var skarsnö. Har själv kört på is fläckvis täckt med “vindpackad delvis ihopsjunken och omfrusen” snö, o den lilla fenan bet bra trots att den inte nådde ner, det vara bara att dra rakt över dynerna i full fart, blev lite små-hopp. Men skarsnö skall vara riktigt bra, motståndet skaren ger skall tydligen räcka, fenan behöver inte nå ner…
    Den nya varianten med “Snow Channel” biter betydligt bättre i snö, när de andra var tvungna att köra med den stora fenan kunde man tydligen ha den lilla fenan utan bekymmer.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 07:21

    Maglu – Förr eller senare smälter nog snön väck och så fryser det på! Vi har precis haft en sådan vända senaste veckan här i Stockholm. Om jag varit redigerarkunnig hade jag kunnat lagt upp en film på förloppet. Det var kanske extremt bra för bland isjaktsfolket talades det om den bästa isen på tio år. I dag kom det dock blötnsö som snabbt lär försvinna i blidvädret! Hälsa Ö-vik!

  • maglu

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 15:51

    Blev lite konstiga kommentarer när jag skrev på surfplatta..redigeringen misslyckades.
    Därav “……” =)

    Tanken på kanaler låter intressant…
    Speciellt på den typ av snö som var på bilderna. Halvhårt vindpackad och torr snö, eller ännu hellre på blötsnö

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – passa på innan det är kört!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.