Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Italien surf i närheten av MILANO?

  • Italien surf i närheten av MILANO?

    Publicerad av markram på 25 augusti, 2002 vid 18:52

    Skulle vilja veta om det är nån som har koll på surfmöjligheter i närheten av Milano (eller hur långt det är till surf).
    Är det ok surf på vintern där nere i medelhavet?
    Diskuterar sammanslagning med en italiensk firma, som håller till i Milano och måste ta reda på hur mycket bättre/sämre det är att spendera en del av sitt liv därnere.
    Är rätt trött på svedala och skulle uppskatta om mån vet nåt eller känner till engelskspråkig websida med lämplig info.
    tack på förhand.

    hakuna svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • andreas-t

    Medlem
    19 september, 2002 vid 12:07

    Skulle tro att det är drygt 10 mil mellan Milano och Gardasjön,
    så det borde inte vara något problem på helger iallafall.
    Betydligt närmare är det till Como-sjön som också kan ha bra surfing
    ibland.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2002 vid 01:20

    Hej har bott i Milano under många år och det blev faktiskt en del vindsurfing där.

    Det blåser bra tidigt på morgonen vid Lago di Como(Lecco) som ligger 20 min från Milano.Det brukar vara upp till en 40 surfare där vid sex snåret på söndag mornarna. Det ligger också en surf affär där som är bra.På eftermiddan kan man sen åka till norra delen av sjön och segla där också. Den sydliga vinden brukar dock vara lite svagare.

    Till Garda sjön kan man också åka men det är lite längre.Det tar nog dryga två timmar timmar till Torbole.

    När det blåser mistral vind så åker man till havet. Det finns många bra ställen i Ligurien dvs kusten som vätter mot frankrike.

    Vår och höst kan det bli riktigt bra på Sardinien med perfekta fem meters vågor som rullar in.

    Buona fortuna
    Daniel

  • hakuna

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 10:48

    Hej! Vad pysslar ni med?
    Jag börjar också tröttna på perma-hösten här i Gbg…
    Jag och tjejen och våran bebe funderar på att flytta typ 2004. Skall kolla in NZ och Australien på vår 4mån-resa nu i vår, men det är ju mycket lättare att flytta inom EU.

    Jag har faktiskt kollat in norra Italien på kartan och kommit fram till att Genoa borde vara bra att bo i. Nära till Frankrike, Milano och så ligger det vid kusten!

    /Niclas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Italien surf i närheten av MILANO?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.